فرماندار کرمانشاه از نمایندگان استان خواست پیگیر اختصاص ردیف بودجه‌ای اختصاصی برای مناطق حاشیه نشین شهر کرمانشاه باشند و اظهار کرد: با اختصاص چنین ردیف اعتباری از بودجه ملی خواهیم توانست در راستای رفع مشکلات مناطق حاشیه نشین شهر کرمانشاه اقدام کنیم.
کد خبر: ۴۶۷۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ 26 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،فضل الله رنجبر، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمارها بیش از 300 هزار نفر از جمعیت کرمانشاه در محلات حاشیه نشین  تحت عنوان محلات اسکان غیررسمی سکونت دارند.

فرماندار کرمانشاه تعداد محلات حاشیه نشین شهر کرمانشاه را 36 محله اعلام کرد و افزود: در این بین مشکلات 13 محله حادتر است.

 رنجبر سپس با اشاره به اجرای یک طرح تحقیقاتی کاربردی  تحت عنوان "مطالعه اجتماعی مناطق اسکان غیررسمی شهر کرمانشاه" با هدف ارائه راهکارها و مدل بومی توانمندسازی در شهر کرمانشاه از سال 94 و با همکاری جهاد دانشگاهی استان، اضافه کرد: برای اجرایی شدن این طرح سالانه اعتبارات استانی و ملی از سوی  جهاد دانشگاهی تخصیص پیدا می‌کند.

فرماندار کرمانشاه بیان کرد: امسال از محل اعتبارات استانی نزدیک به 120 میلیون تومان برای ادامه اجرای این طرح در نظر گرفته شده که قرار شده معادل همین مبلغ نیز از محل اعتبارات ملی جهاد دانشگاهی تخصیص پیدا کند که در صورت تخصیص کامل اعتبارات، این طرح تکمیل خواهد شد.

رنجبر عنوان کرد: با اجرایی شدن کامل این طرح هم شناخت خوبی از مناطق حاشیه ای بدست خواهد آمد و هم راهکارهای اجرایی توجه به مناطق حاشیه نشین در قالب طرح ستاد بازآفرینی پایدار شهری مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: این طرح در دو بخش کالبدی یا توجه به زیرساخت های عمرانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مشکلات مناطق حاشیه‌ای شهر را مورد بررسی قرار می دهد.

 رنجبر در ادامه مهمترین آسیب مناطق حاشیه ای را با موضوع اعتیاد و مواد مخدر عنوان کرد.
 
فرماندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه تلاش شده تا مناطق حاشیه ای در کانون توجه مسئولین قرار گیرند، افزود: بازدید نزدیک مسئولین از مناطق حاشیه شهر کرمانشاه سبب خواهد شد تا از نزدیک در جریان مشکلات این مناطق قرار گیرند.

وی با بیان اینکه تاکنون دو مرتبه معاون وزیر راه و شهر سازی را به بازدید مناطق حاشیه ای برده ایم، ابراز امیدواری کرد: بازدید مسئولین کشوری از مناطق حاشیه نشین شهر کرمانشاه فتح بابی برای حل مشکلات مردمان این مناطق از شهر باشد.

رنجبر یادآوری کرد: همچنین از مجمع نمایندگان استان نیز در خواست پیگیری برای اختصاص ردیف بودجه ای خاص برای مناطق حاشیه نشین شهر را داشته‌ایم که امیدواریم با اختصاص این ردیف اعتباری برای این مناطق از بودجه ملی بتوانیم در راستای رفع مشکلات مناطق حاشیه نشین شهر کرمانشاه اقدام کنیم، کما اینکه مشابه چنین اتفاقی برای برخی از شهرهای کشور افتاده است.

وی در ادامه اشاره ای هم به  اجرای پروژه فاضلاب در برخی از محلات حاشیه نشین شهر کرمانشاه از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری داشت و افزود: اگرچه کارهایی در این خصوص انجام شده، اما هنوز پروژه تکمیل نشده است.





منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار