فاز سوم خط اول متروی اصفهان هم راه اندازی شد؛
مسئولان مختلف کشوری و استانی مدام برای متولیان و پیمانکار مترو کری می خوانند اما آب از آب تکان نمی خورد تا برخی شائبه ها شکل بگیرد که از پشت گرمی پیمانکار و عدم توانایی در برخورد با او حکایت کند
کد خبر: ۴۶۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱ 29 July 2017
پروژه قطار شهری اهواز چند سالی است که به یکی از سوژه های اعصاب خردکن در میان مردم خوزستان بویژه شهر اهواز تبدیل شده است. 

به گزارش تابناک خوزستان، در حالی که آغاز بکار ساخت متروی اهواز قبل از برخی کلانشهرها بود اما حالا دیگران گوی سبقت را از اهواز ربوده و در حال بهره برداری از فازهای مختلف مترو هستند و متروی اهواز همچنان اندر خم یک کوچه ی مشکلات بین کارفرما و پیمانکار قرار گرفته است.

با وجود وعده های مکرری که در چند سال گذشته داده شده است اما این طلسم هنوز شکسته نشده تا سخنان ده سال قبل رئیس دوره سوم شورا که می گفت با این روند تا 20 سال آینده هم منتظر افتتاح متروی اهواز نباشید به واقعیت نزدیکتر باشد.

حالا نه تنها مزاحمت های چندسال گذشته برای احداث ایستگاهها و ایجاد مسیر مترو برای مردم پایان خوشی نیافته بلکه کارگران شرکت پیمانکار قطار شهری از عدم پرداخت حقوق خود ظرف بیش از یکسال گذشته خبر می دهند.

مسئولان مختلف کشوری و استانی مدام برای متولیان و پیمانکار مترو کری می خوانند اما آب از آب تکان نمی خورد تا برخی شائبه ها شکل بگیرد که از پشت گرمی پیمانکار و عدم توانایی در برخورد با او  حکایت کند.

حالا مترو باری از روی دوش مردم اهواز که برنداشته هیچ، در حال اضافه کردن یک معضل اجتماعی و افزودن بر مصائب شهر اهواز نیز هست و درست در روزهایی که خط اول مترو اصفهان روی ریل تست می رود، کارگران متروی اهواز حقوق یکسال گذشته خود را مطالبه می کنند!

به نظر می رسد با توجه به شناختی که از ریزبینی، توان و پیگیری های مسئولان سازمان بازرسی استان سراغ داریم این درخواست را مطرح کنیم که به پرونده متروی اهواز ورود کنند و با عوامل سهل انگار، ناتوان و احیانا خاطی که در سال های اخیر چنین وضعی را پیش آورده اند برخورد بشود ضمن آنکه گفته می شود قرارداد مربوطه با پیمانکار نیز در ایجاد چنین شرایطی بی تاثیر نبوده است. شکی نیست که تاخیر در ادامه کار ساخت مترو و ادامه روند کنونی باعث اتلاف بیت المال و افزایش روزافزون هزینه های احداث مترو خواهد شد و ورود مسئولان نظارتی می تواند هم به مسئولان و هم به پیمانکار پروژه تکانی بدهد. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار