رئیس آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز از کسب رتبه ششم کشوری در زمینه توسعه فناوی نانو توسط این ناحیه خبر داد.
کد خبر: ۴۷۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 01 August 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبر نگاران: فرهاد اسماعیلی رئیس آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز گفت: ناحیه سه آموزش و پرورش شیراز با کسب رتبه ششم کشوری، در بین ۱۰ نهاد برتر در زمینه توسعه فناوری نانو قرار گرفت.


وی با بیان اهمیت و ضرورت گسترش دانش و تکنولوژی نانو در آموزش و پرورش افزود: در این زمینه با برنامه ریزی انجام شده و تلاش همکاران و مدیران مدارس ناحیه سه شیراز، جلسات آموزشی تحت عنوان سمینار آموزشی و کارگاه آموزشی برگزار شد.


اسماعیلی دو عامل اصلی موفقیت ناحیه سه آموزش و پرورش شیراز و کسب مقام کشوری در زمینه نانو را ایجاد انگیزه و مدیریت صحیح انتقال دانش دانست و ادامه داد: اولین عامل برای رسیدن به این مهم با توجه به بین رشته ای بودن علم نانو، ایجاد انگیزه برای علاقمندان در تمامی رشته ها برای شرکت در جلسات آموزشی است.


وی اظهار داشت: دوم عامل تفکیک مباحث و دسته بندی مطالب عنوان شده در جلسات آموزشی و استفاده از مدرس مناسب و مدیریت صحیح در راستای بیان مطالب انگیزشی و قابل فهم علم نانو برای رشته های مختلف بوده که تاثیر بسزایی در این زمینه داشته است.


اسماعیلی بیان کرد: استفاده از موارد کمک آموزشی مانند مجلات و مطالب آموزشی دریافتی از ستاد نانو و مطالب آموزشی دسته بندی شده سایت فناوری نانو و همچنین تهیه مطالب جدید و پر کاربرد علم نانو که توسط نهاد ترویج نانو اداره ناحیه سه تهیه گردیده بود، نیز در این زمینه بسیار موثر بوده است.


رئیس آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز تصریح کرد: پارسال در هفتمین مسابقه ملی نانو ۲۰۶ همکار فرهنگی و در المپیاد دانش آموزی نیز ۳۵ دانش آموز از ناحیه 3 شرکت داشته اند.


وی گفت: با توجه به کسب این موفقیت و در راستای توسعه فناوری نانو، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو وابسته به نهاد ریاست جمهوری قول مساعد تجهیز آزمایشگاه نانو را به آموزش و پروش ناحیه سه شیراز داده است که امید است که با افتتاح این آموزشگاه، دانش آموزان و پژوهش گران حوزه نانو بتوانند به صورت عملی در توسعه این فناوری گام بردارند.


گفتنی است در بین ۱۰ نهاد برتر کشوری در زمینه توسعه فناوری نانو اسامی مراکز علمی نانو کشور و همچنین دانشگاه صنعتی شریف در کنار نام آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز به عنوان تنها آموزش و پرورش عنوان دار در این رده بندی به چشم می خورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار