امام جمعه سنقرو کلیایی گفت: امامزادگان در دوران حضور خویش با منش و گفتارشان و در دوران بعد از حیات به عنوان یک پایگاه بسیار مهم معنوی و ارزشی، آثار و برکات معنوی فراوانی را برای مسلمانان به ارمغان آوردند.
کد خبر: ۴۷۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ 01 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی فرمانداری سنقر و کلیایی حجت الاسلام مجید صفدری در مراسم تجلیل از فعالین فرهنگی و قرآنی حرم مطهر امامزاده احمد(ع) سنقرو کلیایی افزود: رابطه ما با امامزادگان بستگی به نوع برقراری ارتباط با آنها دارد و هرکسی بتواند این راه را پیدا کند از فیوضات امامزادگان بهره مند خواهد شد.

وی اهمیت زیارت خانه خدا و مدینه منوره را تشریح کرد و گفت: واقعه اخیر مکه و تقدیم حدود 500 شهید در مراسم حج و علیرغم قرار گرفتن کشورمان در آستانه جنگ با عربستان، بازهم امسال برنامه ریزی برای اعزام حجاج به مکه صورت گرفته است.

امام جمعه سنقرو کلیایی افزود: مراسم زیارت خانه خدا از جنبه های عبادی و توسل و ارتباط معنوی بسیار ارزشمندی برخوردار است که نمی توانیم از آنها جدا شویم و باید توجه به این امور و برای بقاء اسلام و تداوم مکتب تشیع و قدم نهادن درمسیر ترویج آن تلاش کنیم.

حجت الاسلام صفدری جلسات مذهبی و فرهنگی، مجالس روضه خوانی و... را به عنوان راههای شناخت بیشتر اسلام و حاکم شدن روح اسلام در جامعه و کمک به یکدیگر و دوری از قرار گرفتن در مقابل هم دانست.

وی ازورود کاروان خدام رضوی به همراه پرچم آستان مقدس علی بن موسی الرضا(ع) به سنقرو کلیایی خبر داد و گفت: اجرای این مراسم ارزشی و معنوی توسل به امام رضا(ع) را درجامعه گسترش می دهد و باید از این فرصت استفاده کنیم.

فرماندار سنقروکلیایی هم با گرامیداشت دهه کرامت، حرکت در مسیر مسائل دینی را نیازمند همبستگی، همدلی و وحدت مردم دانست و گفت: در دوران پیامبر اکرم(ص) اقوام مختلف در کنا رآنحضرت به آسودگی زندگی می کردند.

یاور محمدی افزود: زبان ملایم و نرم گفتاری و نرم رفتاری در پرتوعنایات الهی از خصوصیات بارز پیامبر اکرم(ص) بوده که امروز باید آنها را در زندگی اجتماعی به عنوان الگو قراردهیم و با ایجاد وحدت، یکپارچگی و انسجام و همکاری از بروز اختلافات و تنشهایی که در کشورهای همسایه شاهد هستیم جلو گیری شود.

وی از وجود فضای همدلی و همکاری در بین دستگاهها و نهاد های رسمی و حرکت در مسیر رو به رشد شهرستان خبر داد و گفت: این فضای وحدت و همکاری باید در بین گروههای مختلف اجتماعی وجود داشته باشد و تک تک افراد بایستی نسبت به تقویت این فضا تلاش کنند.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار