مهرداد خیری اوروند رئیس کانون کارگری کارفرمایی اعتدال خوزستان
کد خبر: ۴۸۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲ 21 August 2017
با توجه به اشاره به عدالت و برابری در بند سوم اصل ۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است: «تنظیم برنامه ی اقتصادی کشور به صورتی که شکل و محتوا و ساعت کار چنان باشد که هر فرد علاوه بر تلاش شغلی، فرصت و توان کافی برای خودسازی معنوی، سیاسی، اجتماعی و شرکت فعال در رهبری کشور و افزایش مهارت و ابتکار داشته باشد.»
 
حال با عنایت به این دو اصل، یکی عدالت که از بدیهیات اسلام است و دیگر طبق بند سوم اصل ۴۳ قانون اساسی کشورمان، این سؤال مطرح می شود:
 
آیا با توجه به شرایط آب و هوایی استان خوزستان، این انصاف است که شخصی در یک مجموعه ی خصوصی یا پیمانکاری ساعت ها کار زجرآور و طاقت فرسا در گرمای شدید مراکز صنعتی و کاری و در زیر آفتاب که به مراتب از دمای اعلامی هواشناسی شدیدتر است، را تحمل کند و مزایای حتی کمتر از شهرهای سردسیر کشور دریافت کند؟
 
آیا می شود، ساعت ها در گرمای سوزان، در شرایط بسیار سخت به فعالیت صعب و سنگین پرداخت و توان کافی برای خودسازی معنوی داشت؟
 
این عدالت نیست که کارمند بخش دولتی برای شدت گرما و تغییرات جوی،کاهش ساعت کار داشته باشد ولی هیچ توجهی به کارگران سایر بخش های خصوصی نشود؛ بی شک کارگران بخش های خصوصی درآمدهای زیر خط فقر چرخ صنعت و کشاورزی و اقتصاد این مملکت را می چرخانند؛ لذا باید به این زجر دیدگان آن هم در خوزستانی که بارها دین خود را به اسلام و وطن ادا کرده است، در صدر امور استان و کشور توجهی ویژه نماییم و با همتی مضاعف به خواسته های ایشان رسیدگی کنیم.
 
درضمن با در نظر گرفتن تمهیداتی مناسب و حمایت های دولتی، از قبیل کاهش نرخ مالیات، بیمه و یا حاملان انرژی ،بخش صنعت و….به فکرحفظ منافع کارفرمایان هم باشیم تا باعث افزایش نرخ تولید نشود.
 
لذا کانون کارگری و کارفرمایی استان خوزستان،در ادامه ی درخواست های قبلی، مجددا ازنماینده ی ولی فقیه، نمایندگان ارشد دولت و مدیران صنایع و سایر مسئولین امر، تقاضا دارد در راستای رسیدگی به وضعیت کارگران بخش خصوصی، این نیروها و بازوان انقلاب اسلامی، همانند کارکنان دولتی، جهت تعدیل ساعات کاری این عزیزان در این روزهای گرم طاقت فرسا، اقدامات لازم را مبذول فرمایند.
 
باشد که با توفیق الهی این گام نخستی برای شروع حرکتی عظیم در راستای ترویج و گسترش عدالت شغلی و پیاده سازی نظامی هماهنگ و عدالت محور اسلامی باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار