دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: میانگین نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در این استان 3.13 درصد بوده که این میزان در کشور 2.65 درصد است.
کد خبر: ۴۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸ 15 June 2015
محمدرضا ابراهیمی بعدازظهر امروز در آستانه فرا رسیدن 26 ژوئن مصادف با پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از 5 میلیون و 500 هزار نفر درگیر مواد مخدر یک‌میلیون نفر در استان فارس هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 55 درصد معتادان متأهل و 700 هزار نفر از همسران آنان نیز درگیر این مواد افیونی و نیز از 70 درصد زندانیان 45 درصد با جرائم غیرمستقیم با مواد مخدر در ارتباط هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبار‌زه با مواد مخدر استان فارس تصریح کرد: بیش از 80 درصد مصرف‌کنندگان توزیع‌کننده مواد مخدر هستند و نیز 49 درصد از قتل‌های عمد، 82 درصد تجاوز، 42 درصد درگیری منجر به قتل، 50 درصد مرگ‌ومیر ناشی از سوانح رانندگی براثر اعتیاد است.

ابراهیمی بیان داشت: بر اساس همین آمار 27 درصد خودکشی‌ها، 62 درصد درگیری‌ها، 50 درصد همسر آزاری‌ها و 38 درصد کودک‌آزاری‌ها، براثر اعتیاد صورت گرفته و نیز شیوع اعتیاد در محیط‌های صنعتی 25.1 درصد، دانشجویان 41.6 و 26 درصد دیگر در میان سنین 15 تا 65 سالگی است.

وی اضافه کرد: یک درصد دانش‌آموزان کشور مبتلا به اعتیاد هستند که سوم هنرستانی‌ها بیش از دبیرستانی‌ها و راهنمایی‌ها در معرض معتاد شدن بوده که نیاز به توجه جدی از سوی متولیان فرهنگی و اجتماعی دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس بیان داشت: برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در استان فارس به‌صورت نمادین بخشی از فعالیت‌ها و اقدام‌های انجام‌شده در حوزه‌های گوناگون مبارزه با مواد افیونی در قالب‌های فرهنگی، پیشگیری، درمان و حمایت‌های اجتماعی است.

ابراهیمی اظهار داشت: در راستای تحقق رویکرد اجتماعی در عرصه مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر برنامه‌های متعددی شامل برگزاری آئین حلقه انسانی با عنوان نه به اعتیاد، همایش بزرگ بهبودیافتگان و نیز امحا 12 هزار کیلوگرم مواد مخدر مکشوفه غیردارویی در چهارم تیرماه در شیراز ازجمله برنامه‌های در دست اجرای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس است.

وی خاطرنشان کرد: همایش تجلیل از متصدیان عرصه مبارزه با مواد مخدر، سخنرانی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در خطبه‌های نماز جمعه روز پنجم تیرماه، پیش‌بینی اجرای بیش از 100 برنامه ورزشی در این استان از دیگر برنامه‌ها است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های محله‌ای در مورد پیشگیری اولیه از اعتیاد از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد، همایش در تمام شهرستان‌های این استان با موضوع خانواده و نقش آن در پیشگیری از اعتیاد به همین مناسبت اجرا می‌شود.
برچسب ها: اعتیاد ، مواد مخدر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار