در چهار ماهه نخست امسال روی داد؛
بررسی آمار سال گذشته نشان می‌دهد که در ۴ ماهه نخست سال ۹۵ تعداد ۶۱ نفر شامل ۱۰ خانم و ۵۱ مرد در رودخانه‌های خوزستان غرق شده و جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۴۸۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ 03 September 2017
به گزارش خبرنگار ما و بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در چهار ماهه امسال از کل تلفات غرق‌شدگی در کشور ۳۷۰ نفر مرد و ۷۹ نفر زن بودند، این در حالی است که تعداد مردان فوت شده بر اثر غرق‌شدگی در مدت مشابه سال قبل ۳۱۷ و تعداد زنان ۴۸ نفر بود.

خوزستان و آذربایجان شرقی در صدر آمار غرق شدگی
بر اساس این گزارش در این مدت استان های خوزستان با ۶۸، آذربایجان شرقی با ۵۹، فارس با ۴۴، اصفهان با ۳۳ و مازندران با ۳۲ فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی را داشته اند. آمار تلفات در دیگر استان‌ها کمتر از ۲۰ نفر و در تعداد قابل توجهی کمتر از ۱۰ نفر بوده است. استان خراسان جنوبی نیز در این مدت هیچ مورد مرگ بر اثر غرق‌شدگی نداشته است.

بررسی آمار سال گذشته نشان می‌دهد که در ۴ ماهه نخست سال ۹۵ تعداد ۶۱ نفر شامل ۱۰ خانم و ۵۱ آقا در رودخانه‌های خوزستان غرق شده و جان خود را از دست دادند.

لازم به ذکر است علت بالا بودن آمار تلفات غرق‌شدگی در استان آذربایجان شرقی طی چهار ماهه نخست سال جاری، وقوع سیل فروردین ماه در این استان است که منجر به کشته شدن تعدادی از هموطنانمان شد ضمن آنکه طی این ماه‌ها بیشتر تلفات غرق شدگی در رودخانه ها به ثبت رسیده و به همین دلیل استان مازندران در رتبه پنجم آمار تلفات قرار گرفته است.

مرگ ۱۴۶ نفر در رودخانه ها
در چهار ماهه ابتدایی سال جاری بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی مربوط به روخانه ها است. در این مدت ۱۴۶ نفر در روخانه ها جان خود را از دست داده اند که ۳۲٫۵ درصد از کل تلفات این مدت را در برمی گیرد؛ پس از آن کانال های آب با ۵۱ فوتی، دریا با ۴۳ (۴۰ نفر خارج محدوده طرح و ۳ نفر در محدوده مجاز)، استخر کشاورزی با ۴۱، دریاچه مصنوعی و سد با ۳۲، استخر شنا با ۲۹، چاه با ۱۶، حوض و حوضچه با ۱۲ و دریاچه طبیعی با چهار نفر در رتبه های بعدی قرار دارند.

۷۵ نفر نیز در مکان‌هایی دیگر به جز موارد ذکر شده در بالا جان خود را بر اثر غرق‌شدگی از دست داده اند.

رشد ۲۷ درصدی غرق‌شدگی در تیرماه
در تیرماه امسال نیز ۱۵۲ نفر بر اثر غرق‌شدگی جان باخته اند که نسبت به تیر ماه سال قبل ۲۷٫۷ درصد بیشتر شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار