عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز گفت: حقوق کارگران پسماند و اجرائیات شهرداری اهواز تا یک هفته آینده پرداخت می شود.
کد خبر: ۴۹۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱ 12 September 2017
به گزارش ایرنا _ منطقه خوزستان، تعدادی کارگران سازمان پسماند شهرداری اهواز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود دیروز در مقابل ساختمان شورای شهر اهواز و امروز در مقابل ساختمان مدیریت پسماند تجمع کردند.

عبدالزهرا سنواتی عضو شورای شهر اهواز در این باره گفت: در روزهای اخیر کارگران پسماند و اجرائیات شهرداری نسبت به پرداخت نشدن یک ماه حقوق معوقه اعتراض کرده اند که بر اساس جلسات و توافقات انجام شده قرار است حقوق آنها ظرف یک هفته آینده پرداخت شود.

وی با انتقاد از عملکرد برخی پیمانکاران شهرداری اهواز اظهار کرد: برخی پیمانکاران تخلف می کنند و برای اعمال فشار به شهرداری به منظور دریافت مطالبات خود، حقوق کارگران را پرداخت نمی کنند.

سنواتی افزود: بر اساس قرارداد، پیمانکاران موظف به پرداخت حقوق کارگران هستند؛ حتی در صورتی که مطالبات آنها از شهرداری چند ماه به تعویق بیفتد؛ اصولا فلسفه کار پیمانکاری این است که دولت و شهرداری از توان مالی و فنی بخش خصوصی برای پیشبرد کارها استفاده کند، بنابراین پیمانکاران وظیفه دارند تاخیر در تسویه مطالبات را جبران کنند.

این عضو شورای شهر اهواز گفت: معقد هستیم اعتراضات اخیر کارگری اقدامی عمدی و یک نوع شیطنت برای فشار آوردن به شهرداری و سرپرست جدید است و تعدادی از پیمانکاران با پرداخت نکردن حقوق کارگران قصد سنگ اندازی را دارند.

وی همچنین با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد برخی پیمانکاران به وظایف خود طبق قرارداد عمل نمی کنند، تاکید کرد: با پیمانکاران متخلف برخورد می شود و عملی نشدن تعهدات این پیمانکاران حتی ممکن است به فسخ قرارداد آنها منجر شود.

سنواتی با اشاره به قراردادهای شهرداری اهواز با برخی پیمانکاران، چند روز قبل از شروع به کار شورای جدید، اظهار کرد: با انعقاد این قراردادها همه چیز تمام نشده و شورای شهر پنجم بر اساس نظارت های خود می تواند پیمانکارانی را که مرتکب قصور و یا تخلف می شوند و یا به تعهدات خود عمل نمی کنند، خلع کند؛ زیرا شهروندان از عملکرد این پیمانکاران به ویژه در بخش خدمات شهری رضایت ندارند.

بر اساس این گزارش، کارگران بخش های مختلف شهرداری اهواز در سال های اخیر بارها به دلیل مطالبات معوقه خود دست به تجمع زده اند.

شهرداری اهواز در روزهای آخر دوره چهارم شورای شهر قرارداد پیمانکاری برای انجام امور خدمات شهری منعقد کرد که مورد اعتراض اعضای شورای پنجم قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار