مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: در بخش تولید ماهیان گرمابی در میان استانهای غیر ساحلی، استان کرمانشاه رتبه اول را با تولید ۳۳۰۰ تن در کشور به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۴۹۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴ 16 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره شیلات استان،مهندس سیدفرزاد افضلی اظهار داشت: در تولید ماهیان سردآبی کرمانشاه در بین استانهای غیر ساحلی، استان کرمانشاه رتبه پنجم را کسب نموده است. 

وی افزود: ان شاالله در سالجاری نیز با توسعه و ساماندهی فعالیتهای آبزی پروری در سطح مجتمع های پرورش ماهی سردابی و گرمابی و مزارع منفرد و خصوصا طرح پرورش ماهی در قفس و فعالیت صید و صیادی در دریاچه سدهای مخزنی غیر شرب زمکان دالاهو و جامیشان سنقر، به جمع سدهای مخزنی موجود، بتوان در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی، توسعه پایدار و ایجاد اشتغال قدم برداشت و افزایش تولید ایجاد شده منجر به کسب رتبه های برتر در بین استانهای غیر ساحلی شد و عناوین گذشته را حفظ و ارتقا داد. 

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه افزود: میانگین بارش باران در استان کرمانشاه سالانه 482 میلی لیتر بوده  که استان دارای ۷ اقلیم و  ۴ فصل می باشد. که توانمندیها و ظرفیتهای منحصر به فرد استان زمینه توسعه همه جانبه بخش کشاورزی در بخشهای زراعت و باغبانی دام و خصوصا شیلات را بدنبال خواهد داشت.

افضلی تصریح کرد: در حال حاضر  استان کرمانشاه دارای 24 سد می باشد که از این تعداد 7 مورد به بهره برداری رسیده است و 8 سد دیگر در دست ساخت و تکمیل می باشد و 9 سد باقیمانده در سد مطالعه هستند.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: از این تعداد سد،  5 سد بصورت مخزنی غیرشرب برای فعالیت شیلاتی کاربرد دارند و در حال حاضر در دو سد شهدای گمنام (تنگ حمام ) سرپل و قصرشیرین و زاگرس گیلانغرب ؛ فعالیتهای شیلاتی در قالب طرح پرورش ماهی در قفس و صید و صیادی در حال انجام است و در سال ۹۵ میزان ۲۱۵ تن نیز تولید داشته اند که بر اساس ظرفیتهای تولید سدهای مذکور تا سقف ۶۰۰ تن می توان تولید داشت.

این مقام مسئول اظهار داشت: ظرفیت منحصر بفرد منابع آبی استان کرمانشاه ( رودخانه های مرزی ، سراب ها و چشمه ها) زمینه توسعه منطقه ای با محوریت کشاورزی و آبزی پروری در راستای تامین امنیت غذایی در سطح ملی را فراهم آورده است.

 افضلی ادامه داد: استان کرمانشاه در حال حاضر  با  470 مزرعه پرورش ماهی در قالب 3 مجتمع سردآبی، یک مجتمع گرمابی و سه مزرعه تولید ماهی خاویاری  و همچنین 2 مزرعه (سد ) پرورش ماهی در قفس (واقع در شهدای گمنام سرپل  و سد زاگرس گیلانغرب با ۳۲ باب قفس ) و نیز ۳۱۳ مزرعه  منفرد  در  قالب ۵۰۹۳  بهره بردار شیلاتی مشغول به فعالیت میباشند. که در مجموع با تولید ۱۶۱۵۰ تن تا پایان سال ۹۵ ، سهم ۴ درصدی از تولیدات ِآبزی کشور دارا می باشد
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار