کارشناس ارشد آموزش ساتبا:
کارشناس ارشد آموزش و آگاه‌سازی دفتر نمایندگی ساتبا در استان اصفهان گفت: شدت مصرف انرژی الکتریکی در کشور ایران، پنج برابر متوسط جهانی است.
کد خبر: ۴۹۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 16 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، شرکت برق منطقه‌ای سمنان صبح امروز با همکاری شرکت سیمان شاهرود، به برگزاری دوره آموزشی مدیریت مصرف برق در صنایع اقدام کرد.

کارشناس ارشد آموزش و آگاه‌سازی دفتر نمایندگی ساتبا در استان اصفهان در این دوره که به‌منظور شیوه‌های صرفه‌جویی در صنایع و کاهش پیک بار در فصل تابستان برای مدیران، کارشناسان و تکنیسین‌های شرکت سیمان شاهرود برگزار شد، پیرامون بهینه‌سازی مصرف انرژی در الکتروموتورها و آشنایی با برچسب انرژی و نحوه استفاده از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مطالبی ارائه کرد.

اکبر صادقی با مقایسه شدت انرژی الکتریکی ایران با دیگر کشورهای جهان گفت: شدت مصرف انرژی الکتریکی در کشور ایران، پنج برابر متوسط جهانی است که بخش عمده‌ای از مصرف در بخش‌های غیر مولد نظیر بخش خانگی صورت می‌گیرد.

وی شدت مصرف انرژی در ایران را 13 برابر مصرف در ژاپن و هشت برابر قاره اروپا و دو برابر چین عنوان کرد و افزود: مصرف انرژی ایران معادل کشوری با جمعیت 750 میلیون نفر است که باید جهت کاهش مصرف انرژی و رعایت الگوهای مصرف، راهکارهای اساسی را اتخاذ کرد.

کارشناس ارشد آموزش و آگاه‌سازی دفتر نمایندگی ساتبا در استان اصفهان در ادامه این دوره در خصوص موضوعاتی چون اصول مدیریت و ممیزی انرژی در صنعت، مدیریت انرژی در سیستم‌های روشنایی، راهکارهای بهینه‌سازی مصرف انرژی در لوازم خانگی و بهینه‌سازی عملکرد موتورهای الکتریکی مطالبی بیان کرد.

شرکت برق منطقه‌ای سمنان در راستای آشنایی بیشتر مشترکین صنایع سنگین در بهینه‌سازی مصرف انرژی، دوره‌های مشابه ای را در کارخانجات دیگر برگزار خواهد کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار