سوگواره فرهنگی- هنری «هنر و حماسه» در باغ هنر اسلامی ایرانی شیراز آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۵۰۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰ 03 October 2017
تابناک فارس به نقل ازصداو سیما:سرپرست معاونت فرهنگی و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز گفت: سوگواره فرهنگی- هنری «هنر و حماسه» جلوه هایی از فرهنگ عاشورا را در قالب تعزیه ، نمایش ، برپایی نمایشگاه و کارگاه آموزشی به نمایش می‌گذارد .
سید عباس آتش زمزم افزود: سوگواره هنر و حماسه شامل بخش‌های مختلفی همچون نمایشگاه چیدمان عاشورایی، نمایشگاه پوستر و عکس، بخش کتابت پیام‌های عاشورا، پرده‌خوانی واقعه عاشورا، آموزش فرهنگ شهروندی با رویکرد نحوه استفاده از ظروف یکبار مصرف در نذری‌ها و ویژه برنامه کودکان عاشورایی است. 
وی گفت: بخش نمایشگاهی چیدمان عاشورایی این سوگواره، در قالب‌های هنریِ: ماکت سازی، اِلِمان و نمادهای شهری و تصاویر هنری، هنر فاخر هنرمندان شیرازی با محوریت ایثار و شهادت از واقعه عاشورا تا دفاع مقدس و مدافعان حرم را به نمایش گذاشته است.
رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز افزود: این سوگواره با هدف تقویت باورهای دینی، پررنگ‌تر شدن ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ پایداری و ایثار برگزار شده است.
آتش زمزم گفت: علاوه بر پرده خوانی واقعه عاشورا که هرشب در این سوگواره برپا می‌شود، هنرمندان خوشنویس نیز پیام‌های عاشورایی را در قالب‌های مختلف خوشنویسی به رشته تحریر در می‌آورند و در اختیار بازدید کنندگان قرار می‌دهند.
 سوگواره فرهنگی- هنری «هنر و حماسه» تا ۲۰ مهر از ساعت ۱۸ تا ۲۲ در باغ هنر اسلامی ایرانی واقع در بلوار بعثت شیراز میزبان شهروندان است.
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار