رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت:سرانه سپرده گذاری 8.5 میلیون و در کشور12.5 میلیون استو815 فقره جواز تاسیس صنعتی صادر کردیم و در منطقه رتبه سوم را داریم اما هنوز ما سرمایه گذاران را متعاقد نکرده‌ایم که منطبق با وضعیت استان جذب شوند.
کد خبر: ۵۰۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ 09 October 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک ، نعمت الله حقیقی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که امروزبا حضور اعضای محترم کمیسیون صنایع و معادن مجلس در اتاق بازرگانی این استان برگزار شد، افزود: استان کرمانشاه 2درصد از صنایع متوسط و بزرگ کشور را دارد، در استان 5درصد صنعت بزرگ و 4 درصد صنعت متوسط داریم و به میانگین کشور نزدیک هستیم.

وی خاطر نشان کرد:به طور متوسط در سالهای اخیر 50 درصد صادرات کشور عراق از استان ما انجام می‌شد و این عدد به30 درصد رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت استان کرمانشاه تصریح کرد:هم‌اکنون با تولید 3.6 میلیون تن تولید سیمان در جایگاه پنجم کشور قرار داریم و توانسته ایم 60 هزار تن محصولات کشاورزی را به محصولات صنعتی تبدیل کردیم.

وی ابراز داشت: در حوزه معدن،  75 درصد از ذخایر قیر طبیعی کشور متعلق به استان ما است و اکتشاف سیستماتیک انجام شده و کار اکتشاف 3000 کیلومتر به صورت پهنه انجام شده است.

به گفته این مسئول: یکی از مشکلات استان تامین منابع مالی برای سرمایه در گردش است که بدون تامین منابع مالی و بدون کمکهای فنی اعتباری معضل بیکاری حل نمی‌شود.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار