همزمان با استمرار ممنوعیت ثبت سفارش، قیمت انواع خودروهای وارداتی حدود ۳۰ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.
کد خبر: ۵۰۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹ 11 October 2017
به گزارش تابناک تهران، بیش از سه ماه از ممنوعیت ثبت سفارش واردات خودرو می‌گذرد و در این شرایط بازار خودروهای وارداتی با رشد قیمت قابل توجهی روبه‌رو شده است. رشد قیمت‌های نامعقول در بازار عاملی شده تا کمتر مشتری در بخش خودروهای وارداتی وجود داشته باشند به‌نحوی که نمایشگاه‌داران برای سود بیشتر کمتر اقدام به فروش کرده و از طرفی مصرف‌کننده هم تمایلی به خرید ندارد.

طی این مدت قیمت خودروهای وارداتی با رشد حدود ۳۰ درصدی مواجه شده است، به‌عنوان نمونه امروز سراتو با رشد ۱۶ میلیون تومانی با قیمت ۱۵۴ میلیون تومان، النترا با رشد ۱۳ میلیون تومانی با قیمت ۱۵۶ میلیون تومان، توسان با رشد ۲۳ میلیون تومانی با قیمت ۲۰۳ میلیون تومان، سوناتا با رشد ۱۸ میلیون تومانی با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان، سورنتو با رشد ۳۵ میلیون تومانی با قیمت ۲۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

به‌اعتقاد فعالان بازار هنوز افزایش قیمت دلار تأثیرات خاص خود را بر بازار قیمت خودروهای وارداتی نگذاشته، اما ممنوعیت ثبت سفارش، رشد قیمت‌ها را به حدی رسانده که دیگر خرید آن‌هم با این قیمت‌های نامعقول منطقی نیست.

همچنین در بخش خودروهای داخلی هم هنوز بازار واکنشی نسبت به قیمت دلار نداشته، اما در صورت تداوم افزایش قیمت دلار تغییرات قیمتی طی یک تا دو هفته آینده در بازار خود را نشان خواهد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار