مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از عبور موجی ناپایدار از جو استان و احتمال بارش باران در برخی نقاط خبر داد.
کد خبر: ۵۰۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ 14 October 2017
به گزارش خبر گزاری تابناک به نقل از مهر،محمد خسروی، در خصوص پیش بینی وضعیت جوی استان کرمانشاه گفت: در ادامه استقرار شرایط پایدار در منطقه،   پدیده جوی قابل ذکری به جز افزایش نسبی دمای شبانه، برای سطح استان پیش بینی نمی شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه افزود: به دنبال این وضعیت از روز یکشنبه تا چهارشنبه موجی ناپایدار از جو منطقه عبور کرده، در بعضی ساعات علاوه بر وزش باد و رشد ابر، ممکن است برای روز سه شنبه، سبب رگبار موقت باران در پاره ای نقاط از سطح استان شود.توصیه‌های هواشناسی کشاورزی

وی توصیه‌هایی نیز به کشاورزان استان داشت و گفت: کشاورزان تا پایان روز ۲۲ مهر،  درنقاط معتدل استان آماده سازی نهایی جهت کشتهای پاییزه تهیه بذر مناسب و تنظیم خطی کارها را مد نظر داشته باشند.

خسروی افزود: مبارزه با جوندگان در اماکن تابستانه مانند مزارع آبی، حاشیه کانالها و خطوط بین مزارع توصیه می شود. همچنین زراعت کلزا در مناطق معتدل در آخرین فرصت های باقیمانده تداوم یابد.

وی ادامه داد: چنانچه گندم وجوکاران قصداستفاده از بذورخودمصرفی  جهت کشت درفصل زراعی پیش رو را دارند لازم است ازبکارگیری مزارعی که در طول حیات خود علائم زیستی نامناسبی داشته اند جدا اجتناب کرده ودرصدد تهیه بذور اصلاح شده باشند.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: باغداران آبیاری باغات را با کاهش مقدار آب و درفاصله زمانی طولانی تر انجام دهند.

وی افزود: به زارعین محصولاتی نظیرپیاز، سیب زمینی، چغندرقندوذرت توصیه اکید می شود دراسرع وقت نسبت به برداشت، جمع آوری و کیسه گیری آنها ویا پوشاندن محصولات ذکر شده با پوشش های مناسب و مرسوم اقدام کنند.

خسروی ادامه داد: درمزارع سبزی وصیفی که مصرف تازه خوری دارند بهتراست از سمومی بهره گرفته شود که ماندگاری کمی در بافتهای گیاهی داشته باشند.

وی در خصوص مزارع شیلات نیز گفت: در شیلات با توجه به دما هوادهی بصورت منظم انجام و مدیریت جیره غذایی نیز اعمال  و جهت پایداری منابع آب و خاک در اراضی کشاورزی از 
تخریب و تبدیل عرصه های جنگلی و مرتعی خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه در پایان توصیه کرد: کاربرد پتاسیم محلول با آب آبیاری در زراعت های کلم، شلغم، ترپ و اسفناج توصیه می شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار