رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور دانشجویان خود را کارآفرین بار می‌آورد، گفت: دانشگاه پیام نور توانسته حلقه مفقوده بین دانشگاه و بازار کار را تا حدود زیادی پر کند.
کد خبر: ۵۰۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 15 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،بهمن سعیدی پور، با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در تمامی شهرستان های استان دانشجو دارد، اظهار کرد: این دانشگاه در استان کرمانشاه حدود 20 هزار نفر دانشجو دارد.

سعیدی پور با بیان اینکه دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه در شهرستان های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، روانسر و جوانرود در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو دارد، اظهار کرد: این دانشگاه در حدود ۲۵ رشته مقطع کارشناسی ارشد دانشجو دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه بیان کرد: دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه در دو سال گذشته بیشترین توسعه را در مقطع کارشناسی ارشد در بین دانشگاه های استان داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه رشته های کارشناسی ارشد در این دانشگاه تابع آیین‌نامه می‌باشد، عنوان کرد: تا زمانی که در یک رشته کارشناسی ارشد، یک نفر استادیار عضو هیات علمی در دانشگاه نباشد، مجوز کارشناسی ارشد برای راه اندازی آن رشته در دانشگاه داده نمی شود.

 سعیدی‌پور اظهار کرد: دانشگاه پیام نور در استان کرمانشاه در بیش از 80 رشته محل دانشجو در مقطع کارشناسی دارد.

وی سپس شرط لازم برای اضافه کردن مقطع دکترا در دانشگاه پیام نور را برخورداری دانشگاه از دو نفر عضو هیئت علمی دانشیار و یک نفر استادیار در آن رشته خاص عنوان کرد و 
افزود: دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه در حال حاضر مقطع دکترا ندارد.

سعیدی پور در ادامه اشاره ای هم به اجرایی شدن پروژه های سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه داشت و اظهار کرد: افزایش سرانه فضای آموزشی و عمرانی به همراه توسعه تحصیلات تکمیلی از مهمترین دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه برای دانشگاه پیام نور این استان بود.

 وی اضافه کرد: سرانه فضای آموزشی در سال 92 در دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه 1.7 متر مربع برای هر دانشجو بود که در پی اجرایی شدن مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه به 2.7 متر مربع رسیده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به سمت و سو گرفتن دانشگاه ها به سمت دانشگاه های کارآفرین عنوان کرد: دانشگاه پیام نور از ابتدا یک دانشگاه کارآفرین بوده  و گواه این مدعا اینکه دانشجویان این دانشگاه در کنار تحصیل خود می توانند در عین کارآفرینی اشتغال هم داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور دانشجویان خود را کارآفرین بار می‌آورد، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور توانسته حلقه مفقوده بین دانشگاه و بازار کار را تا حدود زیادی پر کند، چراکه  دانشجویان این دانشگاه در عین برخورداری از سرفصل های استاندارد، غنی و معتبر فرصت حضور در بازار کار را هم به واسطه اجباری نبودن حضور در کلاس درس پیدا می کنند.

سعیدی پور در ادامه با تأکید بر اینکه وظیفه دانشگاه تربیت کارمند نیست، عنوان کرد: دانشگاه کارگاه تربیت کارمند نیست و وظیفه دانشگاه توسعه علم، دانش و فناوری و پژوهش بوده، هرچند در جامعه کنونی اهداف دانشگاه و بازار کار قاطی شده اند

سعیدی پور تعداد دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه در سال تحصیلی جدید را حدود چهار هزار نفر اعلام کرد و افزود این دانشجویان در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه ثبت نام شده اند که سهمیه دانشجویان ارشد برای هر رشته محل حدود ۲۰ نفر است.

سعیدی‌پور سپس با اشاره به بلامانع بودن کلیه نقل و انتقالات دانشجویی در این دانشگاه از دو سال گذشته، اضافه کرد: در حال حاضر دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه تمامی نقل و انتقالات از داخل استان به خارج و برعکس را بدون هیچ ممانعتی انجام می‌دهد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه اظهار کرد: هیچ مرکزی حق ممانعت از نقل و انتقالات دانشجویی را نداشته و اگر دانشجویی با مراجعه به هریک از مراکز پیام نور در این خصوص با مشکل مواجه شد و به نتیجه نرسید، می تواند برای پیگیری و به نتیجه رساندن کار خود به مرکز پیام نور استان مراجعه کند. 




منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار