عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: عده‌ای به روزه و ماه مبارک رمضان به عنوان یک مصیبت نگاه می‌کنند که هر چه زودتر باید تمام شود و در طول این ماه بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی افراد تعطیل می‌شود که این روزه غیرفعال است و فرد را برای پذیرفتن مسئولیت‌های اجتماعی و دینی آماده نمی‌کند.
کد خبر: ۵۰۹۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶ 21 June 2015
حسن رحیم پور ازغدی در حسینیه آیت الله سید جواد خامنه‌ای اظهار داشت: حرکت طاغوت ستیزی امام خمینی (ره) از ماه مبارک رمضان آغاز شد که از تبعیدگاه غربت ایشان و بدون هیچ اسباب و ابزار مطلقی به ظهور نشست و سرآغاز حکومت اسلامی در ایران شد که بازخوانی اندیشه‌های موسس این انقلاب استثنایی در جهان ضروری است.

وی شناخت انواع اسلام شناسی و شیعه شناسی در عصر حاضر را حائز اهمیت دانست و افزود: ما هم چنان به شناخت انواع اسلام شناسی‌ها و شیعه شناسی‌ها نیاز داریم و باید بدانیم که براساس تقلید کورکورانه نمی‌توان راه درست را انتخاب کرد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: تقلید دینی از متخصصان دین امری کاملا عقلانی، منطقی و علم محور است چرا که همه افراد به تمکین اعتقادی و عملی در اسلام دست نیافته‌اند و برای اجرای درست احکام خداوند به یک مرجع واجد شرایط نیاز دارند.

رحیم پور ازغدی با اشاره به متعصبان بی فکر دینی تصریح کرد: عده‌ای بدون تفکر و با تکیه بر اعتقادات گذشتگان آن چنان از اسلام تحریف شده خود سخن می‌گویند که گویی به تمام ابعاد اعتقادی آن واقف هستند در حالی که با تعصبات غیر عقلانی خود راه ظلمات را به دیگران نشان می‌دهند و مخالفان را تکفیری می‌خوانند.

وی ادامه داد: متعصبان بی فکر دینی خود محور هستند که برای ایمان تقلبی خود هیچ توضیحی ندارند در حالی که مومنان واقعی حق محور بوده و برای ایمان عقلانی و معنوی خود توضیح قانع کننده‌ای دارند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی پیرامون تفاوت دو ایمان متفاوت در میان مسلمانان تاکید کرد: عده‌ای براساس ایمان واقعی و قلبی برنامه زندگی خود را تنظیم نکرده‌اند و به درج شیعه بودن خود در شناسنامه و یا سایر اسناد حقوقی اکتفا کرده‌اند و متاسفانه باید اعتراف کرد که بیشتر افراد در این دسته قرار می‌گیرند.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: دسته اندکی از افراد هستند که بخاطر ایمان قلبی خود بهای سنگینی پرداخته‌اند و احکام شرعی و اخلاقی اسلام را به دلیل عقلی بودن و نقلی بودن آن انجام می‌دهند و باید توجه داشت که مراد در ایمان تحصیلات حوزوی نیست بلکه دوری از تقلید کورکورانه است.

وی در ارتباط با بیان عوامانه رزمندگان جنگ تحمیلی در دفاع از اعتقادات خود اظهار داشت: بسیاری از صالحان دفاع مقدس از تحصیلات حوزوی برخوردار نبودند ولی با همان زمان و بیان عوامانه خود مومنانه از ایمان و اعتقادات قلبی شان دفاع می کردند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی تظاهر به شیعه بودن را باطل عنوان کرد و گفت: متظاهران شیعه نما تنها مسائل حقوقی خود اعم از تقسیم میراث والدین و... را حل شده می‌بینند ولی باید بدانند که ایمان ظاهری شناسنامه‌ای بوده و تنها تا مرز دنیا و آخرت همراه دروغین آنان است.

رحیم پور ازغدی جوانان را سرشار از ایمان‌های شکوفا و شاداب دانست و بیان کرد: نسل ایمان‌های سست نسل جوان نیستند چرا که نسل جوان ایمانی شکفته و شاداب دارد که پذیرای هرگونه تغییر است و باید از ایمان سست و ظاهری متعصبان و مقلدان بی فکر دینی بترسیم.

وی پیرامون تفاوت عبادت‌ها تاکید کرد: عده‌ای به روزه و ماه مبارک رمضان به عنوان یک مصیبت نگاه می‌کنند که هر چه زودتر باید تمام شود و در طول این ماه بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی افراد تعطیل می‌شود که این روزه غیرفعال است و فرد را برای پذیرفتن مسئولیت‌های اجتماعی و دینی آماده نمی‌کند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: کافران در تمامی عصرها متحجر هستند و اگر تنها به آموزه‌های گذشتگان نگاه کنیم و به دنبال حرف جدید نرویم مرتجع و متحجر هستیم در حالی که خداوند و پیامبران سرشار از حرف های نو و جدید هستند.

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: عادت‌هایی در سبک زندگی مردم وجود دارد که ریشه در قرآن و عترت ندارد که متاسفانه به اسم مذهب رواج یافته و کمبودهایی احساس می‌شود که از اصول اعتقادی دین هستند ولی در زندگی مردم جایگاهی ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار