عضو هیات ‌رئیسه کمیسیون ‌فرهنگی مجلس:
عضو هیات‌ رییسه کمیسیون‌ فرهنگی مجلس گفت: استان خوزستان با دو‌هزار و 150مورد ازدواج ثبت‌شده کودکان 10 تا 14 سال، چهارمین استان کشور از نظر ازدواج کودکان در سطح کشور محسوب می شود.
کد خبر: ۵۱۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 21 October 2017
به گزارش تابناک خوزستان فاطمه‌ ذوالقدر در گفتگو با روزنامه آرمان، عنوان کرد: براساس آمارهای منتشرشده توسط معاونت امور‌ زنان و خانواده ریاست‌ جمهوری، در سال‌های 94 و 95 رقمی معادل 4.5 و 5.5درصد از پسران و دختران در سن کمتر از 15سالگی ازدواج کرده ‌اند. 

وی افزود: این رقم در 9‌ماهه نخست سال 95، 05.0‌ درصد برای پسران و 5.5‌درصد برای دختران بوده است که بر همین اساسا براساس استان خراسان ‌رضوی با ثبت شش ‌هزار و 759مورد از ازدواج کودکان در رتبه ‌اول قرار دارد و استان‌ های آذربایجان‌ شرقی با سه‌ هزار و 348مورد، رتبه‌ دوم و سیستان ‌و ‌بلوچستان نیز با ثبت دو‌هزار و 355مورد ازدواج کودکان 10 تا 14 سال، رتبه‌سوم را به خود اختصاص داده‌اند. 

این نماینده مردم تهران در مجلس، ادامه داد: همچنین استان خوزستان با دو‌هزار و 150مورد ازدواج ثبت ‌شده کودکان 10 تا 14 سال، رتبه‌چهارم کشور و استان تهران با‌هزار 742مورد، در رتبه‌هشتم قرار گرفته است.

ذوالقدر درباره طرح افزایش حداقل سن ‌ازدواج برای کودکان، اضافه کرد: در تصویب این طرح، نیازمند نظر موافق و فتوای مراجع معظم تقلید، اعم از علمای شیعه و اهل سنت هستیم.

وی در خصوص مهم ترین دلایل برای تصویب این قانون، اظهارکرد: توجه به اصل رعایت قواعد شرایط و زمان و مکان، احترام به ارزش‌های انسانی را می توان از مهم ترین دلایل برای آن دانست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار