رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میامی گفت: امسال پنج میلیارد ریال اعتبار برای مرمت، استحکام بخشی و بازسازی اثرهای تاریخی این شهرستان هزینه شده است.
کد خبر: ۵۱۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 25 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، سید محمد صادق رضویان روز چهارشنبه درگفت وگوبا خبرنگار ایرنا افزود: مرمت بافت تاریخی و کاروانسرای شهر میامی ،مقبره ابن یمین فرومدی و ساماندهی بافت و حریم درجه یک مسجد جامع تاریخی فرومد از کارهای انجام شده است .

وی اظهارکرد: امسال رویدادهای گردشگری متنوعی در شهرستان میامی اجراشده است که دهمین جشنواره گردشگردی دشت شقایق کالپوش ، جشنواره بازی های بومی محلی در کاروانسرای تاریخی و روستای هدف گردشگری عباس آباد و جشنواره گردشگری افتابگردان در روستای رضوان بخش کالپوش از آن جمله اند.

رضویان به کارهای انجام شده برای توسعه محورهای گردشگری شهرستان هم اشاره کرد و گفت: تا کنون بهسازی و تجهیز نمازخانه و سرویس بهداشتی منطقه نمونه گردشگری دشت شاد انجام شده و ساخت 2 تابلوی بزرگ برای معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان برای نصب در مبادی ورودی شهر در حال انجام است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میامی گفت: وجود 10 کاروان سرا و محوطه تاریخی و جاذبه های طبیعی بخش کالپوش، فرصت بسیار مناسبی برای جذب گردشگر در این منطقه است.

رضویان با تاکید بر داشتن نگاهی زیرساختی به فعالیت های گردشگری شهرستان، بیان کرد: 10 کاروان سرای تاریخی در حکم 10 فرصت سرمایه گذاری است که می توان با حفظ این آثار که زمانی نشان دهنده رونق اقتصادی در منطقه بودند، بار دیگر شاهد بازگشت رشد و توسعه به این مکان بود.

وی به تمایل گردشگران خارجی به اقامت در مهمان سراهای سنتی اشاره کرد و افزود: علاوه بر کاروان سراها، هفت روستای هدف گردشگری میامی نیز دارای بافت های تاریخی ارزشمندی هستند که توانایی تبدیل شدن به اقامت های بوم گردی را دارند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی تنها راه دست یابی به موفقیت در حوزه گردشگری را آگاهی بخشی به مردم دانست و گفت: کارگاه هایی با حضور دهیاران و موثران روستاها برای تشویق و ایجاد انگیزه در حفظ بافت تاریخی برگزار شده است.

رضویان انتقال نیافتن اطلاعات از نسل گذشته به نسل جدید را حلقه گم شده در بخش صنایع دستی خواند و تاکید کرد: تنها راه انتقال هنر به نسل آینده، آموزش است و علاوه بر این باید برای ایجاد انگیزه در نسل جوان تلاش کرد.

وی در باره حفاظت و نگهداری از بافت های با ارزش تاریخی شهرستان، خاطرنشان کرد: قرارداد مطالعه و تهیه طرح مرمت و بهسازی بافت تاریخی روستای هدف گردشگری عباس آباد و فرومد با مشاور منعقد شده و در حال انجام است.

شهرستان میامی دارای چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری است. 

روستاهای عباس آباد، ابراهیم آباد، نام نیک و نردین از جمله این روستاهای هدف گردشگری هستند. همچنین بزرگ ترین مجموعه کاروان سرای ایران در این شهرستان قرار دارد.

شهرستان میامی با 40 هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان و در مسیر راه تهران - مشهد قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار