دومین جشنواره ملی –مردمی انار روستای فاروق شهرستان مرودشت با حضور مسئولان محلی و استانی به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۵۱۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵ 31 October 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:رضا زارع دبیر جشنواره انار فاروق امشب در مراسم اختتامیه این جشنواره به بیان گزارشی در خصوص اقدامات صورت گرفته در جهت راه‌اندازی این جشنواره پرداخت و اظهار داشت: جشنواره انار روستای فاروق امسال با 100 درصد رشد نسبت به سال گذشته با بیش از 50 غرفه فروش محصولات این روستا برگزار شد که در کنار آن نیز هشت غرفه محصولات فرهنگی و مذهبی نیز برپا گردیده بود.

در ادامه مراسم بهمن مردانی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان مرودشت، از روستای فاروق را به‌عنوان مرکز ثقل جاذبه‌های گردشگری شهرستان قلمداد کرد و بیان داشت: با تلاش‌های صورت گرفته در جهت رونق بخشیدن به صنعت گردشگری و توریسم در این منطقه امسال سه مجوز اقامتگاه بوم گردی برای اهالی این منطقه صادر گردیده است و امیدواریم که در سال‌های آتی بتوانیم این تعداد را افزایش دهیم.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام قنبر علی احمدی ضمن قدردانی از کلیه مجریان و عوامل اجرایی این جشنواره تصریح کرد: برپایی چنین جشنواره‌های در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید نام‌گذاری گردیده است که خود باعث ایجاد فضای کسب‌وکار و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم تعداد زیادی از اهالی این روستا و منطقه خواهد گردید.

امام‌جمعه مرودشت با توجه به شرایط اقتصادی کشور و نابسامانی‌های موجود جشنواره انار روستای فاروق را که در سطح استانی و کشوری فراتر رفته است را نقطه قوت مسئولان این روستا دانست و افزود باید در جهت رونق بخشیدن به این جشنواره آن را به‌عنوان یک آزمونه در جهت عبرت گرفتن دیگر اهالی شهرستان و منطقه برای ترویج فضای کسب‌وکار و استفاده بهینه از ظرفیت‌های درونی و داخلی منطقه قلمداد می‌شود.

خطیب جمعه مرودشت وحدت وهم دلی اعضای شورای روستای فاروق و دهیاری و سایر مسئولان بخش فاروق و سیدان را عامل برگزاری چنین جشنواره‌های دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه سایر مسئولان منطقه و حتی کشور با توجه به نیازسنجی و شناسایی ظرفیت‌های درونی در هر منطقه در فضای توأم با وحدت وهم دلی ارتباط تنگاتنگی با سایر دلسوزان و نخبگان نظام برقرار نمایند می‌تواند زمینه‌ساز کاهش مشکلات در زمینه‌های اشتغال در منطقه باشند.

احمدی همچنین میوه انار به‌عنوان یکی از میوه‌های بهشتی قلمداد کرد که در جهت رفع امراض و بیماری‌های متعدد نقش فوق‌العاده‌ای را دارد و از مجریان و اهالی منطقه روستای فاروق خواست که در جهت داشتن چنین محصولات باارزشی در این منطقه همواره شکر گذار نعمت‌های خداوند باشند.

در پایان این مراسم امام‌جمعه مرودشت از تعدادی از غرفه‌های مذکور بازدید از عوامل اجرایی و تولیدکنندگان برتر این منطقه با اهدای لوح تقدیر تجلیل کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار