معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به شروع مهاجرت پرندگان به کرمانشاه، گفت: تعدادی از پرنده‌های مهاجر در مناطق آبگیر کرمانشاه مشاهده شده‌اند.
کد خبر: ۵۲۰۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 06 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،کاظم علیزاده ، با بیان اینکه مهاجرت پرندگان کم کم آغاز شده اما تعداد آنها اندک است، اظهار کرد: تعدادی از گونه‌ها از جمله حواصیل و باکلان‌ها در مناطق آبگیر استان مشاهده شده اند.

وی موج اصلی ورود پرندگان مهاجر را مربوط به نیمه اول آذرماه دانست و یادآوری کرد: هنوز شرایط در نواحی سردسیر آنقدر نامساعد نشده که پرندگان مهاجرت عمده را آغاز کنند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه پرندگان مهاجر در مسیر حرکت خود از کرمانشاه هم عبور کرده و گاهی مدتی توقف دارند، خاطرنشان کرد: سال گذشته 21 سایت برای فرود پرندگان مهاجر مشخص شده بود که امسال قصد بازنگری در این سایت‌ها را داریم، زیرا برخی از سایت‌ها دیگر قابلیت گذشته را ندارند و در عوض تعدادی از سایت‌ها اضافه شده‌ است.

به گفته این مسئول، پرندگان مهاجر عمدتا در برکه‌ها، تالاب‌ها، رودخانه‌ها و خصوصا سدهای استان فرود می‌آیند.

علیزاده با اشاره به اینکه توقف برخی از این پرندگان فقط چند ساعت طول می‌کشد، تصریح کرد: برخی از آنها نیز قدرت پرواز خود را از دست می‌دهند و مدت طولانی‌تری در این منطقه می‌مانند.

وی انواع اردک، غاز، سرسبز، اگرت، حواصیل، باکلان و سایر پرندگان آبزی و کنارآبزی را از جمله پرندگان مهاجری دانست که به کرمانشاه می‌آیند و تاکید کرد: با ورود پرندگان مهاجر کار سرشماری آنها مانند هر سال آغاز خواهد شد.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه از پایش مستمر پرندگان مهاجر و وحشی از بعد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیز خبر داد و گفت: با توجه به اینکه امسال برخی از استان‌های همجوار ما درگیر بیماری هستند، پایش‌ها را تشدید خواهیم کرد.

علیزاده کنترل بیماری در پرنده‌های وحشی را سخت دانست و افزود: البته خوشبختانه سال گذشته موردی از بیماری را در حیات وحش استان نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: به علاوه در این ایام بعد حفاظتی پرنده‌ها را نیز با کمک یگان حفاظت بیشتر می‌کنیم
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار