قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به بارش اول هفته جاری در اهواز گفت: همچنان خطر بحران تنفسی بعد از اولین بارش پاییزی در کمین است و باید محتاط بود.
کد خبر: ۵۲۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹ 13 November 2017
به گزارش ایسنا _ منطقه خوزستان، دکتر خجسته حسینی‌نژاد، اظهار کرد: بر اساس گزارش بیمارستان‌ها و فوریت‌های پزشکی اهواز در بارندگی روز شنبه هیچ مراجعه‌کننده‌ای که به مشکلات تنفسی پس از اولین بارش‌های پاییزی دچار شده باشد، نداشته‌ایم. این امر با آگاهی‌بخشی و هوشیاری خود مردم محقق شد که توصیه‌های بهداشتی را هنگام بارندگی روز گذشته مورد توجه قرار داده بودند.

وی ادامه داد: البته حجم این بارش‌ها بسیار اندک بود و اکنون نمی‌توان با اطمینان ادعا کرد که خطر بحران تنفسی پس از اولین بارش‌های پاییزی در اهواز کاملا رفع شده است. خطر همچنان وجود دارد و باید در خصوص بارش بعدی نیز محتاط بود.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: بنابراین افراد دارای بیماری‌های تنفسی، قلبی و پیش‌زمینه‌ای، سالمندان، کودکان و سایر افرادی که در سال های گذشته به این مشکلات دچار شده بودند، همچنان باید توصیه‌های بهداشتی را در خصوص بارش‌ بعدی نیز در نظر داشته باشند.

حسینی‌نژاد با تاکید بر تاثیر قطعی گرده‌افشانی کنوکارپوس در ایجاد بحران تنفسی پس از نخستین بارش‌های پاییزی در خوزستان، گفت: در دیگر نقاط دنیا نظیر استرالیا مواردی داشتیم که یک گیاه عامل بروز بحران تفسی پس از اولین بارش‌های پاییزی باشد.

وی ادامه داد: بررسی‌ها و تحقیقات ما نشان می‌دهد که آلاینده‌های دائمی نمی‌تواند علت ایجاد این بحران تنفسی در خوزستان باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار