2 باب کتابخانه عمومی که سالها پیش به همت خیرین در دزفول راه اندازی شدند از سه سال پیش تاکنون همچنان تعطیل می باشند.
کد خبر: ۵۲۴۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 14 November 2017
به گزارش ایرنا _ منطقه خوزستان، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دزفول گفت:مکان کتابخانه عارف به مدت پنج سال از سوی یک خیر در اختیار نهاد کتابخانه ها قرار گرفته و فعالیت داشت اما از سال 93 مهلت پنج ساله ای که خیر داده بود تمام شد و با پایان یافتن مهلت مقرر کتابخانه عارف تعطیل شد.

رضا جوروند افزود:با پایان یافتن این مهلت پنج ساله ، اداره کتابخانه های دزفول مکان دیگری برای گشایش مجدد کتابخانه مذکور پیشنهاد داد که مکان موردنظر از سوی نهاد کتابخانه ها تایید نشد و از آن زمان تاکنون کتابخانه عارف دزفول همچنان تعطیل است.

وی ادامه داد:مکان کتابخانه امام حسن مجتبی (ع) در دزفول نیز از سوی یک خیر دیگر در اختیار اداره کتابخانه ها قرار گرفت ولی با مرگ خیر و دفن وی در محل کتابخانه این کتابخانه نیز از سال 1393 تاکنون تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 11 کتابخانه عمومی دزفول با این مشکل روبرو هستند گفت:در تلاش هستیم مکان هایی با تملک 30 ساله برای بازگشایی این کتابخانه ها اختصاص دهیم .

***ساخت کتابخانه استاندارد در دزفول 
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دزفول اظهار کرد:برای نخستین بار در دزفول ،اداره کتابخانه ها اقدام به ساخت یک کتابخانه استاندارد در این شهرستان کرده است که در حال حاضر در مرحله انتخاب مشاور و تعیین پیمانکار می باشد و پیش بینی می شود تا آخر سال تجهیز کارگاه شود.

وی افزود:در طراحی کتابخانه استاندارد دزفول که با 2 هزارو 200 مترمربع زیربنا در کوی آزادگان دزفول ساخته می شود مخزن،مطالعه،کافی نت،بخش دیداری و شنیداری ، نشریات ، مرجع،کودک و نوجوان و آمفی تئاتر پیش بینی شده است.

**بازسازی کتابخانه سبزقبا 
جوروند افزود:با صرف اعتباری افزون بر 700 میلیون ریال از محل اعتبارات نهاد کتابخانه ها ، کتابخانه سبزقبا در محل پیشین خود بازسازی شده و بخش کودک، مرجع ، نشریات و کافی نت به این کتابخانه اضافه شده است .

وی افزود:تعداد 26 باب کتابخانه در دزفول فعال است که از این تعداد 10 کتابخانه مشارکتی است.

وی تعداد کتابهای موجود در کتابخانه های عمومی شهرستان دزفول را 133 هزار و 974 جلد کتاب عنوان کرد و افزود:در طول ماه ،هشت هزار و 965 جلد کتاب در کتابخانه های عمومی دزفول به امانت برده می شود.

وی ادامه داد:در سال گذشته 200 نشست کتابخوانی،84 نمایشگاه کتاب،73 برنامه مناسبتی،128 مورد بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها ،290 مورد قصه گویی کودکان،154 نشست کارگاه نقاشی،80 نشست کاردستی،120 نشست آموزشقرآن،84 نشست شعرخوانی و 19 نشست روانشناسی در کتابخانه های دزفول برگزار شده است و چهار هزار و 9 نفر در مسابقات کتابخوانی شرکت کرده اند.

10 هزار و 979 نفر عضو کتابخانه های عمومی شهرستان دزفول هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار