با وجود کاهش ۱۵۰ متری سطح آب دریاچه سد دز؛
با وجود کاهش ۱۵۰ متری سطح آب دریاچه سد دز، بحران بی آبی در ۱۵ روستای شهیون دزفول مهار شد.
کد خبر: ۵۲۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 15 November 2017
به گزارش مهر _ منطقه خوزستان، محمد گلچین پور  اظهار کرد: کاهش سطح آب دریاچه سد دز ۱۵ روستای بخش شهیون شهرستان دزفول را در آستانه بحران بی آبی قرار داده بود که با ابتکار و تلاش کارکنان امور آبفاروستایی این شهرستان مشکل مرتفع شد.

مدیر امور آبفاروستایی شهرستان دزفول ادامه داد: سطح آب به دلیل کاهش بارندگی ها و خشکسالی های چند سال اخیر نزول پیدا کرده بود.

وی با اشاره به نصب و راه اندازی یک دستگاه پمپ برروی شناور اظهار کرد: طی اقدامی ابتکاری با بهره گیری از توان و تلاش اکیپ بهره برداری این امور، یک دستگاه پمپ برروی شناور نصب و راه اندازی شد تا همزمان با افزایش و یا کاهش سطح آب مشکلی در تامین آب شرب ۱۵ روستای بخش شهیون با جمعیتی بالغ بر ۱۹۰۰ نفر ایجاد نشود.

گلچین پور با اشاره به انجام عملیات کارگزاری و نصب پمپ برروی شناور طی ۴۸ ساعت بیان کرد: این عملیات در راستای بهبود کمی آب شرب ۱۵ روستای بخش شهیون انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تا پیش از این عملیات ۲ دستگاه پمپ برای آبرسانی به روستاهای بخش شهیون در ۲ نقطه عمیق دریاچه کارگزاری شده بود که به دلیل کاهش دبی آب پمپ شماره یک از مدار خارج و پمپ شماره دو که در عمق بیشتری از سطح آب قرار داشت برروی شناور نصب شد تا همزمان با کاهش و افزایش سطح آب در تامین آب شرب اهالی روستایی مشکلی ایجاد نشود.

پامنار، اسلام آباد، بازارگه، رزگه، وحدت، بنه میرزا، باغچه بان، ممیلی، کوه گندم، بیشه بزان، ماشکار، آبید سره اول، آبید سره دوم و دارک و حسن آقا ۱۵ روستای تحت پوشش بخش شهیون هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار