دیدار تیم‌های تراکتورسازی و استقلال خوزستان در حالی برگزار می‌شود که سرخ‌پوشان تبریزی در دیدارهای گذشته خود مقابل استقلال خوزستان عملکرد خوبی داشته‌اند اما تیم میزبان در این دیدار به دنبال کسب نخستین برد خارج از خانه خود در لیگ هفدهم است.
کد خبر: ۵۴۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 23 December 2017
 تیم فوتبال تراکتورسازی در چارچوب دیدارهای هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال کشور از ساعت 14:30 فردا یکشنبه، در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز میزبان استقلال خوزستان است.

شاگردان یحیی گل‌محمدی که به دلیل محرومیت نقل و انتقالاتی نتوانستند در آغاز رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر فوتبال بازیکنی جذب کنند در شرایطی سخت نیم‌فصل نخست لیگ هفدهم را به پایان رسانده و با 17 امتیاز در رتبه یازدهم جدول رده‌بندی این رقابت‌ها قرار گرفتند.

تراکتوری‌ها پس از پایان نیم‌فصل نخست نیز فرصت چندانی برای استراحت نداشتند و با 2 روز تعطیلی، دور جدید تمرینات خود را برای دیدار با استقلال خوزستان در رقابت‌های جام حذفی آغاز کردند.

سرخ‌پوشان فوتبال آذربایجان که در نقل و انتقالات زمستانی قرارداد 7 بازیکن خود را ثبت کردند، با بازیکنان جدید خود به استقبال دیدار استقلال خوزستان رفتند اما در ضربات پنالتی از این تیم شکست خوردند تا نخستین بازی تراکتورسازی با ترکیب جدید، با حذف این تیم از رقابت‌های جام حذفی همراه شود.

تراکتورسازی که در روز دوم رقابت‌های هفته شانزدهم لیگ برتر به مصاف استقلال خوزستان می‌رود، پس از پایان روز نخست دیدارهای این هفته با کسب 17 امتیاز از 15 دیدار گذشته خود در رده یازدهم جدول قرارگرفته و در صورت پیروزی در دیدار فردا می‌تواند در بهترین حالت به صعود 3 پله‌ای در جدول رده‌بندی امیدوار باشد. ممکن است تراکتورسازی در صورت شکست مقابل استقلال خوزستان سقوطی 3 رده‌ای نیز تجربه کند.

در آن سوی میدان استقلال خوزستان 14 امتیازی بوده و در جایگاه چهاردهم جدول ایستاده است. شاگردان ویسی در صورت پیروزی در این دیدار 6 امتیازی می‌توانند ضمن صعود 3 پله‌ای، تراکتورسازی را نیز پشت سر بگذارند. استقلال خوزستان در بدترین حالت با شکست مقابل سرخ پوشان به رده پانزدهم جدول سقوط می‌کند.

عملکرد تراکتورسازی در دیدارهای خانگی لیگ هفدهم

تراکتورسازی در 15 هفته گذشته 8 بار میزبان حریفان خود بوده است. این تیم در دیدارهای خانگی خود 2 پیروزی، 4 تساوی و 2 شکست تجربه کرده است تا با کسب 10 امتیاز از 24 امتیاز ممکن در این بازی‌ها، در رده سیزدهم جدول بازی‌های خانگی لیگ هفدهم قرار بگیرد.

شاگردان گل‌محمدی در دیدارهای خانگی خود 9 گل زده و 9 گل دریافت کرده‌اند. این تیم در 3 دیدار اخیر خانگی خود، یک برد و 2 تساوی کسب کرده است.

عملکرد استقلال خوزستان در بازی‌های خارج از خانه لیگ هفدهم

استقلال خوزستان در نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ هفدهم 7 بار به عنوان تیم مهمان به مصاف حریفان خود رفته است. استقلالی‌ها در این 7 دیدار هرگز موفق به پیروزی نشده‌اند و به همراه تیم‌های سپیدرود رشت و نفت تهران، بدون برد خارج از خانه به کار خود در لیگ هفدهم ادامه می‌دهند. آبی‌های خوزستان در این دیدار به دنبال کسب نخستین پیروزی خارج از خانه خود هستند.

در کارنامه این تیم 4 تساوی و 3 شکست در دیدارهای خارج از خانه به چشم می‌خورد. شاگردان ویسی در این 7 بازی 5 گل زده و 13 گل خورده نیز داشته‌اند تا با کسب تنها 4 امتیاز از 21 امتیاز ممکن و تفاضل 8-، در رده چهاردهم جدول بازی‌های خارج از خانه قرار بگیرند.

برتری محسوس تراکتورسازی مقابل استقلال خوزستان در دیدارهای گذشته

تراکتورسازی و استقلال خوزستان تاکنون 9 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که ماحصل آن 4 برد برای تراکتورسازی، 4 تساوی و تنها یک برد برای استقلال خوزستان بوده است. نکته قابل توجه در مورد دیدارهای گذشته 2 تیم، ثبت تنها یک تساوی بدون گل (هفته 5 لیگ پانزدهم) بوده و در دیگر دیدارها، حداقل یک گل از خط دروازه‌ها عبور کرده است.

در دیدارهای گذشته تراکتورسازی 14 و استقلال خوزستان 7 گل به ثمر رسانده‌اند تا میانگین 2.33 گل برای هر بازی به ثبت برسد. پرگل‌ترین دیدارهای 2 تیم، به ترتیب پیروزی چهار-یک تراکتورسازی، تساوی 2-2 (2 بازی) و پیروزی سه-صفر سرخ پوشان بوده است.

به گزارش تسنیم، تنها پیروزی استقلال خوزستان مقابل تراکتورسازی به دیدار هفته نخست لیگ هفدهم که در اهواز برگزار شد باز می‌گردد. تیم میزبان در این دیدار موفق شد با تک گل میثم دورقی در دقیقه 90، تراکتورسازی را با شکست بدرقه کند تا سرخ پوشان در دیدار فردا به دنبال جبران شکست در دیدار رفت باشند.

نکات دیدار تراکتورسازی و استقلال خوزستان

تراکتورسازی با ترکیبی متفاوت نسبت به نیم‌فصل نخست در این دیدار به میدان می‌رود. گل‌محمدی در حالی از بازیکنان جدید تیمش در ترکیب این دیدار استفاده می‌کند که حضور این بازیکنان در جام حذفی، نتیجه‌ای جز تساوی 120 دقیقه‌ای مقابل استقلال خوزستان و شکست در ضربات پنالتی نداشت.

تیم میزبان پیش از دیدار جام حذفی مقابل استقلال خوزستان، دچار حواشی مختلفی شده بود که با بازگشت بازیکنان لیست خروجی به تمرینات تراکتورسازی به نظر می‌رسید این حواشی کمتر شود اما پس از پایان دیدار با استقلال خوزستان در مسابقات جام حذفی، این تیم باز هم حاشیه‌های مختلفی را تجربه کرد.

استقلال خوزستان در این دیدار نمی‌تواند از سعید زارع به دلیل مصدومیت و عقیل کعبی به دلیل محرومیت استفاده کند. حضور موسی کولیبالی در این دیدار نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

فرزاد حاتمی و محمد ایران‌پوریان با 4 گل زده بهترین گلزنان تراکتورسازی هستند. یونس دلفی، میثم دورقی به همراه رضا کرملاچعب نیز با 2 گل زده بهترین گلزنان تیم مهمان هستند.

تراکتورسازی در نقل و انتقالات زمستانی، مهدی مهدی پور، احسان پهلوان، دانیال اسماعیلی فر، رضا شربتی و قائم اسلامی خواه را به همراه ژوردی آلمیدا جذب کرده است. استقلال خوزستان نیز تاکنون محمد آرام طبع را به جمع بازیکنان خود اضافه کرده است.

مهدی شریفی و سینا عشوری 2 بازیکن خروجی تراکتورسازی در نیم‌فصل هستند. طالب ریکانی نیز به همراه محمدعلی فرامرزی و رضا کرملاچعب بازیکنان جدا شده استقلال خوزستان تا بدین جای نقل و انتقالات زمستانی است.

به گزارش تسنیم دیدار تیم‌های تراکتورسازی و استقلال خوزستان از ساعت 14:30 فردا یکشنبه با قضاوت رضا کرمانشاهی در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز آغاز می‌شود. بلیت‌فروشی این دیدار از ساعت 13 در باجه‌های بلیت‌فروشی ورزشگاه یادگار امام (ره) انجام می‌شود.


منبع : تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار