مدیر کل استاندارد فارس گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 240 فقره گواهینامه استاندارد برای یک هزار تن کالای صادراتی از سوی نمایندگی این اداره کل در گمرک این استان صادر شده است.
کد خبر: ۵۴۶۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵ 31 December 2017

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مرتضی رهنما، یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این گواهینامه ها برای کالاهایی از جمله خرما، کشمش، پسته، بستنی و شکر صادر شده است.
وی بیان داشت: با هدف حمایت از صادر کنندگان کالا و شتاب بخشیدن به انجام امور مربوط به صادرات کالا به خارج از کشور، اداره کل استاندارد این استان مبادرت به استقرار واحد استاندارد و آزمایشگاه تخصصی در گمرک فارس کرده است.
رهنما اضافه کرد: افزون بر این، راه اندازی نمایندگی استاندارد در شهرستان جهرم موجب آسان شدن روند صادرات خرما در این شهرستان شده است.
او گفت: هم اینک نیز آزمایشگاه های تخصصی همکار استاندارد در جهرم، شیراز و لارستان آماده خدمات رسانی به تولید کنندگان و صادر کنندگان است.
مدیر کل استاندارد فارس افزود: در صورتی که کالاهای صادراتی دارای نشان استاندارد باشند نیازی به تشریفات مجدد ندارند و صادر کننده می تواند کالای خود را از طریق گمرک مستقیما به کشور مقصد صادر کند.
رهنما بیان کرد: همه صادر کنندگان قبل از صادرات کالا باید اقدام به دریافت پروانه استاندارد کنند و این اداره کل در این زمینه آماده هر گونه ارایه خدمات به تولید کنندگان است.
وی ادامه داد: کارشناسان این اداره کل ضمن نظارت بر کیفیت کالاهای وارداتی از ورود کالاهای فاقد کیفیت مناسب جلوگیری می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار