از سوی مدیرکل مدیریت بحران خوزستان مطرح شد؛
مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان از وجود چهار نوع آب و هوای متفاوت در یک روز در این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۴۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲ 31 December 2017

کیومرث حاجی زاده پیش از ظهر امروز در همایش رابطان مدیریت بحران، فرمانداری ها، شهرداری ها و دستگاه های اجرایی خوزستان اظهار کرد: برای اولین بار گردهمایی با این گستردگی با حضور رابطان مدیریت بحران برگزار می کنیم.

وی افزود: استان خوزستان ویژگی های متفاوتی دارد که از آن جمله می توان به شرایط اقلیمی، مدل های آب و هوایی، وضیت جغرافیایی اشاره کرد. یک سری دستکاری ها در طبیعت و همچنین خشکسالی های پی در پی نیز بر مشکلات افزود.

حاجی زاده بیان کرد: چند روز قبل در استان خوزستان همزمان طی یک ساعت چهار نوع آب و هوا داشتیم؛ آفتاب در آبادان، ماهشهر گرد و غبار با دید ۱۰۰ متر، در کوه های زاگرس سمت بازفت برف و تگرگ و همچنین در اهواز نیز بارش باران را داشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران استان باید به نقطه ای برسد که در هر چهار مقوله بحران دچار مشکل و کمبود نباشیم.

حاجی زاده با اشاره به اینکه نام خوزستان در کمک به زلزله کرمانشاه درخشید، در ارتباط با اقدامات آموزشی انجام شده در حوزه بحران گفت: زلزله و برخی بحران های از این دست قابل پیش بینی نیستند و باید آمادگی لازم برای مقابله با آنها را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه گوریه در چند مدت اخیر بیش از ۷۰ بار لرزیده است، ادامه داد: باید در بحث آموزش برای متولیان و جامعه هدف که مردم هستند توجه ویژه ای را معطوف و آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حاجی زاده با اعلام این خبر که چهار کمیته ذیل کارگروه آموزش و اطلاع رسانی تشکیل و اقدامات مؤثری را پیگیری می کنند، گفت: اگر خوزستان دچار بحران شود به تبع کشور دچار بحران می شود و امیدوارم با هم افزایی خوب دستگاه های استان قدم های خوبی در زمینه ستاد بحران برداریم.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار