استاندار خوزستان گفت: وضع آب و فاضلاب استان وضع مناسبی نیست و استان از استانداردهای کشوری در این زمینه پایین تر است.
کد خبر: ۵۴۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱ 04 January 2018

غلامرضا شریعتی امروز، 14 دی ماه در حاشیه افتتاح بخش باکتریولوژی آزمایشگاه مرکزی آب شرکت آب و فاضلاب اهواز، اظهار کرد: دریافت گواهینامه استاندارد ملی از سوی شرکت آبفا اهواز در حوزه میکروبیولوژی، شیمی و مدیریت به نوعی بیانگر ارتقای کیفیت کاری آنها است و نشان می دهد که تضمین محصولی را که به مردم ارائه می دهند، افزایش داده اند.

وی افزود: با دریافت این گواهینامه توسط شرکت آبفا اهواز، مردم اهواز با اطمینان بیشتری می توانند آب اهواز را استفاده کنند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: شرکت های بین المللی که این ضمانت نامه را ارائه کرده اند شرکت های برند و معروفی در جهان هستند و اعتبار خود را بابت یک شهر از بین نخواهند برد، در این زمینه نظارت جدی و ویژه ای بر روی کار خواهند داشت.

شریعتی با بیان اینکه این کار تازه، آغاز کار در بحث آب و فاضلاب اهواز و استان است، گفت: وضع آب و فاضلاب استان وضع مناسبی نیست و استان از استانداردهای کشوری در این زمینه پایین تر است.

وی اظهار کرد: همه همت و تلاش ما در این است تا این وضعیت آب و فاضلاب استان را اصلاح کنیم. در یک برنامه سه تا پنج ساله امیدواریم استاندارد استان را از استاندارد کشوری بالاتر ببریم.

استاندار خوزستان بیان کرد: پوشش فاضلاب در حال حاضر در کشور 45درصد است اما این میزان در استان خوزستان حدود 22 درصد است. در این زمینه با برنامه ریزی که به دنبال انجام آن هستیم، امیدواریم پوشش فاضلاب استان را به 54 درصد و بالاتر از متوسط کشوری برسانیم.

شریعتی بیان کرد: تا کنون حدود 40 کیلومتر خط لوله 2000 در بحث آب غدیر کار شده است و به ما تعهد کرده اند که تا پایان سال 75 کیلومتر دیگر نیز کار لوله گذاری انجام بگیرد. در حال حاضر مقدار زیادی از لوله های مورد نیاز نیز تامین شده است.

وی ادامه داد: به شرکت های آب و فاضلاب استان و اهواز 300میلیارد تومان ابلاغ اعتبار کرده ایم تا شبکه آب را اصلاح کنند. متعهد هستیم تا این کار در سه سال پیاپی انجام شود. در حال حاضر هدر رفت آب استان خوزستان 45 درصد است اما این میزان متوسط کشوری 25 درصد است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در این زمینه امیدواریم پس از هزار میلیارد تومان هزینه، هدر رفت آب در استان خوزستان را به 25 درصد و به میزان متوسط کشوری برسانیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: غلامرضا شریعتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار