دستفروشان اردبیل در روزهای گذشته با تجمع اعتراض آمیز در مقابل شورای شهر اردبیل، خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.
کد خبر: ۵۵۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ 25 January 2018

به گزارش تابناک اردبیل، جلسه رسمی شورای شهر اردبیل شامگاه امروز با رسیدگی به مشکلات دستفروشان در اردبیل و نحوه دفع زباله شهری اردبیل برگزار شد که در این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل نظرات خود در رابطه با پیرامون موارد ذکرشده را اعلام کردند.

راضی به برخورد قهری با دستفروشان نیستیم

رئیس شورای شهر اردبیل در جلسه امروز با اشاره به تجمع دستفروشان مقابل ساختمان شورای شهر اردبیل اظهار داشت: دستفروشی به عنوان شغل قانونی در جامعه تلقی نمی‌شود و برخورد با سدمعبر یکی از وظایف ذاتی شهرداری اردبیل است چرا که این سدمعبر سبب نارضایتی مردم و مشکلاتی در عبور و مرور شهری می‌شود.

علیرضا پوستی گفت: با تمامی این اوصاف، کسانی که به این شغل مشغول هستند برای کسب درآمد فعالیت می‌کنند که به دلیل این موضوع، شورای شهر اردبیل راضی به برخورد قهری با دستفروشان نیست و ساماندهی دستفروشان برای ادامه فعالیت این افراد، در دستور کار شورای شهر اردبیل قرار دارد.

وی افزود: از دستفروشان انتظار داریم که آرامش خود را حفظ کرده و شورای شهر و شهرداری اردبیل را برای حل این مشکل یاری کنند که قطعا در روزهای آینده با ساماندهی دستفروشان، مشکلات این قشر نیز حل می‌شود.

قلع و قمع دستفروشان نتیجه مطلوبی به دنبال ندارد

رحیم آقازاده، عضو دیگر شورای شهر اردبیل در رابطه با مشکلات دستفروشان در اردبیل اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش دستفروشان در شهر اردبیل، مهاجرت مردم از روستاها به شهر است که این موضوع به دلیل نبود اشتغال در مناطق روستایی ایجاد شده و سبب توسعه حاشیه‌نشینی و دستفروشی برای کسب درآمد می‌شود.

وی گفت: در حوزه کلان کشوری، مسئولان باید برای اشتغال مردم روستاها و مناطق محروم چاره‌اندیشی کنند؛ در صورتی که اشتغال مناسبی برای این افراد وجود ندارد در واقع برخورد قهرمی و قلع و قمع دستفروشان نتیجه مطلوبی به دنبال ندارد.

عضو شورای شهر اردبیل افزود: مسئولی که دستور به جمع آوری دستفروشان می‌دهد، برای باید برای اشتغال این افراد نیز راهکار ارائه دهد چرا که این افراد دارای خانواده بوده و برای تأمین مخارج زندگی خود باید به فکر کسب درآمد باشند.

آقازاده تصریح کرد: اگر اعتقاد و باور به دین اسلام داریم باید به فکر اقاشر ضعیف جامعه باشیم و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل نیز باید در این زمینه و در راستای ایجاد اشتغال در استان اردبیل به ویژه برای اقشار ضعیف،‌همت کنند.

وی بیان کرد: شورای شهر اردبیل باید حس مطالبه‌گری از طرف مردم در مقابل دستگاه‌های اجرایی مربوطه را داشته باشد و با ظرفیت بالای شورای شهر اردبیل، باید نیازها و کاستی‌های حقوق شهروندی را از مسئولان طلب کنیم.

روزانه 350 تن زباله در اردبیل تولید می‌شود

در ادامه این جلسه حمید لطف‌اللهیان،‌ شهردار اردبیل در رابطه با لزوم گذر از دفع سنتی زباله در اردبیل اظهار داشت: شهرداری اردبیل درصدد استفاده از ظرفیت‌های نوین برای دفع زباله در اردبیل است چرا که فرآیند دفع زباله از مرحله جمع‌آوری تا دفن باید توسط روش‌های نوین انجام شود.

وی افزود: دفع سنتی زباله به نفع شهر نیست چرا که روزانه 350 تن زباله در شهر اردبیل تولید می‌شود که برای دفع این حجم از زباله باید از روش‌های نوین استفاده کنیم و شهرداری اردبیل به دنبال تحقق مدیریت نوین این حوزه است.

شهردار اردبیل تصریح کرد: سال 947، قانون جامع پسماند اردبیل ابلاغ شده و وضعیت زباله اردبیل از نظر کمیت و کیفیت مورد بررسی قرار گرفته و نتایج مشخص شده است که با توجه به پیچیدگی فرآیند دفع زباله و خطرات ناشی از آن، این موضوع باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

لظف‌اللهیان بیان کرد: هر اقدامی در این رابطه انجام شود قطعا باید روشن و شفاف باشد که امیدواریم شورای شهر اردبیل با طرح پیشنهادی شهرداری اردبیل در رابطه با دفع زباله به روش نوین استقبال کنند تا این کار هرچه سریعتر آغاز شود.

دفع غیراصولی زباله بهداشت شهری را تهدید می‌کند

سخنگوی شورای شهر اردبیل در ادامه این جلسه اظهار داشت: دفع غیراصولی زباله و پسماند بهداشت و فضای سبز اردبیل را تهدید می‌کند و متأسفانه گسترش آلودگی سبب نفوذ به منابع زیرزمینی می‌شود که باید در این زمینه اقدامات لازم با دقت بیشتری انجام شود.

حبیب فتحی افزود: در کشورهای پیشرفته دنیا از پسماند زباله انرژی و برق تولید می‌کنند که باید بتوانیم در این حوزه فعالیت کنیم.

وی تصریح کرد: قرار داد کود کمپوست برای فرآیند دفع زباله رقم بالایی است که ضرورت دارد مشاور ذیصلاح در این رابطه تعیین و این قرارداد توسط مشاو مورد بررسی قرار بگیرد.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار