مسؤول بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه از آموزش ۴ هزار و ۵۰۰ نفر طی ۱۰ ماهه سال‌جاری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۶۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ 05 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس ، حسین قبادی‌بصیر پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی  از آموزشچهارهزار و ۵۰۰ نفر طی ۱۰ ماهه سال‌جاری خبر داد.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه ادامه داد: در عرصه توانمند‌سازی به متقاضیان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، دامداری، شیلات، صنایع‌دستی.میراث فرهنگی و فنی وحرفه‌ای در عرصه توانمند‌سازی به حرفه‌آموزان آموزش‌های خوبی ارائه شده است.

وی با اشاره به اختصاص ۵ میلیاردتومان اعتبار در راستای اهدا تسهیلات اشتغالزایی طی سال‌جاری، اضافه کرد: تا کنون بیش از ۷۰ در صد آن جذب شده است و ۳۰۰ متقاضیتوانسته از این وام‌ها استفاده کنند.

قبادی‌بصیر زلزله اخیر و کمک‌رسانی به افراد آسیب‌دیده از این حادثه مهیب را موجب کندی برنامه‌های از پیش تعیین شده بسیج سازندگی دانست و افزود: ۱۵ واحد تولیدی فعال با بیش از۳۰۰ نفر اشتغالزایی در مراکز و ساختمان‌های مازاد سپاه مانند چاپ‌خانه قدیم و دهکده اقتصاد مقاومتی، در حال فعالیت است.

این مسؤول سپاه در خصوص خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان استان، گفت: ۱۵ هزار نفر در اردو‌های هفت روز، ۱۰ روزه و سه روزه در مناطق زلزله‌زده خدمات‌رسانی داشته و اکنوننیز فعالیت آن‌ها ادامه دارد.

به گفته وی، ۶ هزار و ۵۰۰ نفر بسیجی عضو گروه‌های بسیج از استان‌های مختلف تا‌کنون در مناطق زلزله‌زده فعالیت داشته‌اند.

قبادی‌بصیر با بیان اینکه تاکنون ۳ هزار و ۶۰۰ نفر بسیجی و کادر در جریان زلزله به کار گرفته شده است، گفت: بیش از ۵۰۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین در این مناطق به‌کار‌گیریشده است، احداث بیمارستان صحرایی با بیش از ۷۰ هزار ویزیت و یک‌هزار و ۴۱ نفر بستری کوتاه مدت و بیش از ۵۰۰ نفر اعزام به مراکز درمانی از دیگر اقدامات صورت گرفتهاست.

 گفتنی است، مسؤول بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه از تعاونی لبنیات صحرایی، واحد ترشی‌جات و زیتون با اشتغالزایی پنج‌نفر، کارگاه تولید نان فانتزی بااشتغالزایی ۱۱ نفر و چند طرح دیگر که برای توسعه و افزایش اشتغالزایی از بسیج سازندگی تسهیلات دریافت کرده‌اند، بازدید کرد.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار