رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از وقوع ۲۶۴ حادثه کار از ابتدای امسال تاکنون در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۵۶۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ 05 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، امیرپرویز نیما اظهار کرد: طی ۱۰ ماهه امسال ۹۶۸۷ مورد بازرسی از کارگاه‌های استان صورت گرفته که از این تعداد۷۰۹۱ مورد مربوط به بازرسی‌های ادواری و مابقی مربوط به بازرسی‌های موردی (پروانه کسب، شکایات، حوادث و ...) بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۲۶۴ فقره حادثه کار داشتیم که ۱۷ مورد آن منجر به فوت شده است.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه عمده افراد حادثه دیده را کارگران مرد عنوان کرد و افزود: بیشترین آمار حوادث نیز مربوط بهکارگاه‌های ساختمانی بوده است.

نیما از انجام ۱۵ هزار و ۳۳۱ نفر آموزش در ۱۰ ماهه امسال هم خبر داد و یادآوری کرد: در این مدت ۴۴۰ مورد بررسی صلاحیت ایمنی پیمانکاران و ۱۱۴ مورد بررسی صلاحیتایمنی مسئولان ایمنی کارگاه‌ها را داشتیم.

وی تاکید کرد: ۱۰ دوره آموزش ایمنی برای کارگران نیز برگزار شده است.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه سپس به آخرین وضعیت ورزشگاه کارگران کرمانشاه اشاره کرد و یادآور شد: کار ساخت این مجموعه ازسال ۸۵ آغاز شد و در سال ۸۶ در مرحله سفت کاری باقی ماند.

نیما با اشاره به تعطیلی حدود ۱۰ ساله این پروژه، تصریح کرد: در سفر هیات دولت به کرمانشاه ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای این ورزشگاه مصوب و ۳۵ میلیارد ریال آن ابلاغ شد کهصرفا برای بهره‌برداری از فاز اول شامل استخر‌ها بود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون فاز اول این پروژه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به احتمال زیاد در هفته کار و کارگر افتتاح خواهد شد.

به گفته این مسئول، برای تکمیل فاز اول حدود ۲۴ میلیارد ریال دیگر اعتبار مورد نیاز است.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: این مجموعه در سه فاز شامل استخرها، فضا‌های مربوط به استخر، پارکینگ، فروشگاه، واحد‌هاییبرای اسکان کارگران، رستوران و ... احداث خواهد شد.

نیما زیربنای هر سه فاز را ۸۲۰۰ مترمربع اعلام کرد که برای تکمیل هر سه بخش نزدیک به ۶۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.

وی از بدهی ۱۳۰ میلیارد ریالی این پروژه به شهرداری هم یاد کرد که خوشبختانه تعیین تکلیف شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار