استاد بزرگ تاجیکستان:
استاد بزرگ شطرنج تاجیکستان با بیان این‌که این رشته در ایران پیشرفت بسیار خوبی داشته است، گفت: ایران تیم قدری به ویژه در المپیک جوانان به حساب می‌آید.
کد خبر: ۵۷۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱ 25 February 2018

فرخ آماناتوف درباره حضورش در رقابت‌های بین‌المللی شطرنج "جام کارون" و کسب عنوان ششمی جدول A، اظهار کرد: بسیار خوشحال هستم که در ایران و در این مسابقات شرکت کردم. من در این رقابت‌ها به شش امتیاز از 9 امتیاز دست پیدا کردم که امتیاز خوبی نبود ولی در کل راضی هستم.

وی با بیان این‌که از مسابقاتی که در کشور ایران باشد، بسیار استقبال می‌کنم، ادامه داد: در تاجیکستان خیلی شطرنج‌بازان قوی‌ نداریم و من تنها استاد بزرگ کشور تاجیکستان هستم. تیمی که من در آن بازی می‌کنم به قدرتمندی تیم ایران که استاد بزرگ و استاد بین‌المللی دارد، نیست.

این شطرنج‌باز تاجیکستانی در خصوص میزبانی اهواز نیز خاطرنشان کرد: میزبانی از همه نظر خوب بود و من از شهر اهواز بسیار خوشم آمد، به ویژه این‌که این‌جا غذاهای خیلی خوبی دارد.

وی درباره شطرنج ایران، گفت: در 15، 20 سال اخیر شطرنج ایران بسیار پیشرفت داشته است و بازیکنان بسیار خوبی همچون احسان قائم‌مقامی داشته است. اخیرا نیز پدیده ایرانی به اسم پرهام مقصودلو معرفی شده که بسیار قدرتمند است. ایران تیم قدری به ویژه در المپیک جوانان به حساب می‌آید.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: شطرنج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار