علی اسدی در گفتگو با تابناک:
معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای غرب گفت: تعمیرات اساسی ساختمان کنترل پست ۶۳/۲۰ کیلوولت سرپل ذهاب با هدف تعمیرات اساسی و مقاوم سازی آن با اعتبار ۸۰۰۰میلیون ریال انجام گرفت.
کد خبر: ۵۷۳۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 04 March 2018

مهندس علی اسدی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:پس از وقوع زلزله 21 آبان ماه که در شهرستان سرپل ذهاب به وقوع پیوست تخریب گسترده اماکن، تأسیسات ومنازل مسکونی شاهد بودیم که پست ۶۳/۲۰ کیلوولت سرپل ذهاب نیز دچار خسارت‌های فراوان در بخش­های مختلف از جمله ساختمان اتاق کنترل و دیوار محوطه آن شد.

وی خاطر نشان کرد: از آنجاکه ساختمان این پست دارای قدمت بیش از ۳۰ سال بوده و وقوع زلزله، ساختمان آن را تا آستانه ریزش کلی پیش برد  وورود پرسنل اپراتور برای بهرهبرداری از پست و خدمت رسانی با ترس از تخریب و ریزش دیوار‌های ساختمان همراه بود و این در حالی بود که مردم زلزله زده این شهرستان بیش از پیش نیاز بهتأمین برق جهت روشنایی و همچنین گرمایش به علت جایگزینی برق به جای گاز را داشتند.

اسدی تصریح کرد:جهت تداوم در خدمت رسانی بدون خاموشی پست، همزمان با ایجاد محافظ برای تابلو‌ها به وسیله لوله‌های داربست و پوشش آن با ورق فلزی، نسبت به ایجاد آلمان‌هایقائم با ستون‌های فلزی جهت انتقال بار سقف اقدام و برای اتصال و یکپارچگی تیرآهن‌های سقف طاق‌ضربی موجود، یک تیر فلزی سراسری به تیر‌های موجود سقف و ستون اجرا شدهجوش شد.

وی ابراز کرد: برای یکپارچگی کف، در پای ستون‌ها نیز تیر افقی به صفحه ستون و پای ستون‌ها جوش شد و پس از اطمینان از پایداری سقف و انتقال بار به زمین، امکان عملیاتاجرایی بیشتر و امکان تخریب‌های لازم و پی کنی ایجاد فونداسیون زیر ستون‌ها فراهم شده است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار