نمایندگان و سرمایه اجتماعی فرهنگیان خوزستان؛
سکوت و مماشات نمایندگان استان در برابر هرگونه ناکارامدی و ضعف مدیریت و بی برنامگی و... در هر حوزه ای می تواند ایجادکننده شائبه های در اذهان عمومی باشد که در روزهای آینده به این موضوع خواهیم پرداخت
کد خبر: ۵۷۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵ 03 March 2018

تردیدی نیست که معلمان و فرهنگیان از جمله اقشار تاثیرگذار و دارای جایگاه ویژه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در جامعه امروز ایران هستند و تاثیرگذاری این قشر فرهیخته در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی زبانزد عام و خاص است.

در استان خوزستان نیز جایگاه معلمان و فرهنگیان در عرصه های مختلف بی بدیل تلقی می شود.

متاسفانه با وجود مطالبات و خواسته های متعدد معلمان و فرهنگیان و حتی بخش های مختلفی از مردم برای رفع مشکلات در این حوزه، اینگونه بنظر می رسد که گویی نمایندگان محترم مجلس صدای معلمان و مردم را نمی شنوند!

این سوال جدی امروزه مطرح است که براستی نمایندگان خوزستان در مجلس چقدر ب ای نظرات و دیدگاهها و نقدهای معلمان و فرهنگیان استان احترام و اهمیت قائل هستند؟

در حالیکه بویژه نمایندگان خوزستان در مجلس از تاثیرگذاری این قشر از جامعه بخوبی مطلعند حال این سوال ایجاد شده که آیا قرار است کم لطفی نمایندگان استان همچنان ادامه یابد و آیا آنان دیگر نیازی به پاسخگویی و پیگیری خواسته های فرهیختگان عرصه تعلیم و تربیت نمی بینند؟

از سوی در هفته های اخیر شاهد انتقاداتی از نحوه مدیریت در آموزش و پرورش خوزستان بوده ایم که در رسانه ها نیز بازتاب داشته است. جایگاه نامناسب آموزشی استان در رنکینگ های مختلف و افسوس هایی که پس از آزمون هایی چون کنکور سراسری و مشاهده رتبه های نخست عاید مردم می شود نشان می دهد که ضرورت تغییر و تحول مدیریتی در آموزش و پرورش احساس می شود.

متاسفانه با وجود حمایت های مستمر مدیریت عالی استان و اختصاص اعتبارات و یا دریافت عوارض مختلف از شرکتها و موسسات مختلف، اما همچنان در بر همان پاشنه می چرخد و شاهد تغییر و تحولی اساسی که در خور شان و استعدادهای فرزندان و نوباوگان این دیار باشد نیستیم.

براستی چرا با وجود جلسات مکرر و تاکیدات و اقدامات استاندار و همکاری دستگاههای مختلف از این فرصت ها آنگونه که شایسته بود استفاده و نتایج مطلوب در خور شایستگی ها و توانایی های معلمان و دانش آموزان استان حاصل نگردید؟

براستی آیا نمایندگان استان در مجلس صدای معلمان و فرهنگیان یا صاحب نظران منتقد را نمی شنوند؟ آیا از تاثیرگذاری و اهمیت دیدگاهها و نظرات قشر فرهیخته و اینده ساز این استان بی اطلاعند؟

باید گفت انتظاری که مردم از نمایندگان خود در زمینه های مختلف دارند پاسخگویی به مطالبات آنها و عدم سکوت و مماشات در برابر ناکارامدی ها و ضعف ها و ناتوانی هاست.

مردم سکوت را از نمایندگان خود نخواهند پذیرفت و نمایندگان نیز می بایست متوجه سرمایه اجتماعی که برآمده از پاسخگویی به مطالبات مردم است باشند و فراموش نکنند که افکار عمومی در روزهای سرنوشت ساز، این روزها را فراموش نخواهند کرد‌.

سکوت و مماشات نمایندگان استان در برابر هرگونه ناکارامدی و ضعف مدیریت و بی برنامگی و... می تواند ایجادکننده شائبه های در اذهان عمومی باشد که در روزهای آینده به این موضوع خواهیم پرداخت چرا که ایفای نقش نظارتی و استفاده از ابزارهای قانونی در مجلس، حداقل انتظاری است که از نمایندگان می رود.
آیا نمایندگان محترم استان تصور می کنند مردم این روزها را فراموش خواهند کرد؟

در عرصه آموزش و پرورش هم نمایندگان می بایست نسبت به ایجاد تغییر و تحول مدیریتی برای بهبود اوضاع آموزشی در استان که با تعلیم و تربیت اینده سازان کشور و خوزستان مرتبط است پیگیری و اقدام جدی کنند و خود را در خصوص آینده فرزندان استان مسئول بدانند. در این زمینه بیشتر خواهیم نوشت و در روزهای اتی وارد گفتگو با نمایندگان استان خواهیم شد و مواضع آنها را بمنظور ایجاد فضای شفاف از مواضع آنان منعکس خواهیم نمود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار