بختیاری‌زاده مطرح کرد؛
کاپیتان سابق تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: بزرگترین اشتباه پورموسوی این بود که وقتی به فولاد آمد، پذیرفت که از بازیکن خارجی که حق فولاد، خود او و هواداران بود، استفاده نشود.
کد خبر: ۵۷۴۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 05 March 2018

 

بزرگترین اشتباه پورموسوی در بدو ورود به فولاد

سیاوش بختیاری‌زاده در ارزیابی از وضعیت فعلی تیم فوتبال فولاد، اظهار کرد: تمام افتخارات فوتبال خوزستان به دهه‌های 40 و 50 و تیم‌هایی مانند منتخب خوزستان، شاهین، تاج و جنوب خوزستان برمی‌گردد؛ پس از شروع لیگ حرفه‌ای نیز تیم‌های بسیار خوب و مردمی مانند استقلال اهواز، جنوب و شاهین به دلایلی از جمله مدیریتی و مالی ضعیف و دیگر جایگاهی در این لیگ نداشتند.

وی ادامه داد: پس از آن نیز تیم فولاد تمام افتخار و آرزوی مردم خوزستان شد. خوشبختانه این باشگاه با حضور مسوولان سیاسی استان و شرکت صنایع و وزارت صنایع، صاحب امکانات آنچنانی شد؛ امکاناتی که بزرگترین تیم‌های کشور حسرت آن را داشتند و خوشبختانه باشگاه فولاد با قهرمانی‌هایی که در دوره‌های سوم و دوازدهم لیگ برتر کشور به دست آورد و همچنین حضور در باشگاه‌های آسیا تا حدود زیادی باعث شادی تماشاگران و هواداران خود شد.

مربی سابق تیم فوتبال استقلال اهواز بیان کرد: همچنین نباید از این موضوع غافل باشیم که در تمامی این سال‌ها، فولاد بازیکنان و ستاره‌های زیادی را به تیم‌های‌ ملی فوتبال در رده‌های سنی مختلف تحویل داد و پرچمدار سازندگی فوتبال کشور شد ولی متاسفانه در چند دوره گذشته، جایگاه فولاد با مربیان خارجی و داخلی نتوانست رضایت تماشاگران و هواداران بی‌شمار این تیم را جلب کند.

وی بیان کرد: اما برای فصل جاری مدیریت باشگاه در یک انتخاب بسیار متفکرانه و سیاسی و در زمانی که تیم رقیب و همشهری‌اش یعنی استقلال خوزستان از نظر مالی در شرایط خوبی نبود، اقدام به جذب سرمربی این تیم کرد، آن هم با این ترفند که از کانال پورموسوی، بازیکنان برتر و زبده استقلال خوزستان را که باعث قهرمانی این تیم در لیگ برتر شده بودند را با کمترین رایزنی و هزینه جذب کند.

بختیاری‌زاده خاطرنشان‌کرد: با توجه به این‌که بازیکنان بزرگی مانند ایوب والی، عبدالله کرمی و احمد عبدالله‌زاده نیز در باشگاه فولاد حضور داشتند، آن‌ها با جذب نخبگان استقلال خوزستان، یک ترکیب بسیار ایده‌آل را به وجود آوردند. شاید این ترکیب در ابتدا موفقیت آنچنانی نداشت اما با به وجود آوردن هماهنگی لازم و شناخت کافی مجموعه جدید از یکدیگر، فولاد رفته رفته تبدیل به تنها رقیب جدی پرسپولیس پرقدرت شد و هفته‌های بسیار زیاد نیز به عنوان تیم دوم تعقیب‌کننده صدرنشین فوتبال ایران بود.

وی ادامه داد: ولی متاسفانه با توجه به بازی‌های پنج، شش هفته اخیر، فولاد صلابت خود را از دست داده است. این تیم در تمامی فصل از این شانس برخوردار بود که با توجه به این‌که تیم‌هایی مانند استقلال تهران، ذوب آهن، سپاهان و تراکتور از حال و روز خوشی برخوردار نبودند، از حریفان فاصله بگیرد ولی چه شد که با توجه به ضعف حریفان و موقعیت خوب فولاد، جایگاه دوم این تیم از دست رفت؟

پیشکسوت فوتبال خوزستان خاطرنشان‌کرد: پورموسوی و بازیکنان فولاد با تمام وجود و آن‌چه در توان داشتند در زمین فوتبال پیاده کردند و به مقام دوم هم رسیدند اما در دور برگشت برای کمک به کادر فنی و بازیکنان در زمین، چه ترفندی استفاده شد؟ این روزها عده‌ای تماشاگر نوک تیز انتقادات را به سمت پورموسوی گرفتند و من هم به عنوان یک منتقد این انتقاد را دارم که در قلب دفاع اشکالاتی وجود دارد و وینگرهای چپ و راست در حمله شرکت نمی‌کنند، ضمن این‌که رابط خط حمله و هافبک (رحیم زهیوی) که می‌تواند موج دوم حمله تیم باشد، افت کرده است و با روزهای اوج خود فاصله فراوان دارد. همچنین خط حمله فولاد فاقد یک تمام‌کننده حرفه‌ای است که البته همه فوتبال دوستان خوزستانی و خود آقای پورموسوی نیز این موضوع را قبول دارند و سوال این‌جا است که در دور برگشت، باشگاه چه کاری برای رفع این مشکل انجام داد؟

وی بیان کرد: فولاد در نیم‌فصل این فرصت را داشت که برای رفع مشکلات فکری بیاندیشد و مانند تمام تیم‌ها از زمان نقل و انتقالات برای جذب بهترین بازیکنان خارجی استفاده کند؛ به طور مثال از زمانی‌که تیام به استقلال تهران اضافه شده، درصد کیفی این تیم به 80، 90 درصد رسیده است و اگر استقلال در داربی، 90 دقیقه پرسپولیس را در مشت خود داشت، تنها به خاطر حضور تیام بود و آیا مدیران فولاد نمی‌توانستند یک یا سه تیام را به ترکیب فولاد اضافه کنند؟

بختیاری‌زاده عنوان کرد: بزرگترین اشتباه پورموسوی این بود که وقتی به فولاد آمد، پذیرفت که از بازیکن خارجی که حق فولاد، خود او و هواداران بود، استفاده نشود، آن هم برابر رقبایی که تا دندان مسلح و از این حق برخوردار بودند.

وی افزود:‌ تماشاگران در تمام دورانی که فولاد در لیگ با مربیان بزرگ و کوچک داخلی و خارجی مقام‌های دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم را کسب کرده بود، هواداران آرزوی رسیدن به مقام سوم و چهارم جدول را داشتند و حالا که پس از سال‌ها این موقعیت پیش آمده بود، باید حفظ می‌شد. به هر حال درست است که پورموسوی و بازیکنان در این افت مقصرند ولی چندین برابر آن نیز مدیریت شرکت و باشگاه مقصر هستند.

بختیاری‌زاده گفت: تنها دلخوشی مردم سه تیم لیگ برتری خوزستانی هستند و مسوولان نباید این تیم‌ها را تنها بگذارند. تماشاگران نیز نباید با بی‌صبری مانع از ادامه کار فولاد شوند.

وی خاطر نشان کرد: اکنون لیگ مانند دو استقامت شده است و تیم‌هایی بهتر نتیجه می‌گیرند که در 100 متر پایانی به کار خود ادامه دهند. فولاد هم اگر می‌خواهد در این مصاف باقی بماند، باید مدیریت، بازیکنان، کادر فنی و هواداران دست به دست هم دهند تا این مهم اتفاق بیافتد.

بازیکن سابق تیم فوتبال فولادخوزستان بیان کرد: از هفته‌های قبل، مسائل حاشیه‌ای وارد فولاد شده است و شاید اکنون بیشتر هواداران نخواهند پورموسوی به کار خود ادامه دهد ولی اگر او استعفا بدهد و مربی دیگری بیاید، در پنج بازی آخر چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ تماشاگران باید صبر و حوصله داشته باشند. در حال حاضر جدایی پورموسوی به صلاح فولاد نیست و حتی اگر گواردیولا، مورینیو، سعداوی و بختیاری‌زاده نیز سرمربی این تیم شوند، نمی‌توانند کار خاصی انجام دهند زیرا با توجه به ارتباط عاطفی که بین مربی و بازیکن پیش آمده است، کار به مشکل برمی‌خورد.

وی در پایان تاکید کرد: تماشاگران صبور باشند و اجازه دهند لیگ به پایان برسد، آن‌وقت باید به پورموسوی و باشگاه نیز مجال داده شود تا درباره آینده تصمیم بگیرند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: فولاد خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار