شهردار آبادان خبر داد:
شهردار آبادان گفت: از ابتدای نوروز تا شب گذشته۲۱ هزار نفر مسافر در چادرها و کمپ های چهار گانه شهرداری آبادان اسکان گرفتند.
کد خبر: ۵۸۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶ 26 March 2018

حسین حمید پور افزود: این تعداد مسافر در۲۰ پارک در سه منطقه شهرداری و کمپ های چهارگانه نوروزی استقرار و اسکان یافتند.

وی، افزایش حجم مسافران نوروزی وارده به شهر را یادآور شد و اظهار کرد: بر این اساس با توجه به لزوم افزایش ظرفیت اسکان از سازمان منطقه آزاد اروند برای در اختیار گذاشتن محلی به عنوان کمپ مسافران کمک خواستیم که نمایشگاه دائمی اعلام شده این سازمان با دلیل عدم برخورداری از کیفیت لازم مورد قبول واقع نشد و لذا سالن ورزشی چند منظوره شهدای شهرداری را به این امر اختصاص دادیم.

به گفته وی، با اضافه شدن این مکان به چهار کمپ قبلی، ۸۰ چادر به ظرفیت پیشین (۴۵۰ چادر) برای استقرار مسافران افزوده شد.

شهردار آبادان تصریح کرد: در کمپ های نوروزی پیش بینی شده، مسافران از امکاناتی همچون حمام مجهز، آشپزخانه، وسایل سرمایشی (سالن های ولیعصر و شهدای آموزش و پرورش) و آب تصفیه و سایر موارد بهره می برند.

حمید پور گفت: روزانه دو دستگاه مینی بوس و یک دستگاه اتوبوس مسافران را در قالب گردشگری به اماکن دیدنی، تاریخی و مذهبی و غیره در سطح شهر می برند که این کار علاوه بر کمک به روان سازی ترافیک به دلیل تردد کمتر خودروهای شخصی در سطح شهر، سبب آشنایی مسافران با این اماکن به صورت روایتگری و معرفی آنها توسط کارشناسان اداره میراث فرهنگی می شود.

به گفته وی، در بازدیدهای مکرر از کمپ های نوروزی تاکنون مسافری از خدمات ارائه شده در این اماکن ابراز ناخرسندی نکرده است.

وی افزود: همچنین جشنواره اقوام در قالب برپایی هشت سیاه چادر و چندین مضیف به همراه اسب سواری در پارک ساحلی بهمنشیر نیز پیش بینی و در حال برگزاریست که مورد استقبال مسافران و حتی شهروندان قرار گرفته است.

حمید پور اظهار کرد: دو قایق نیز در مجموع با ظرفیت ۵۲ نفر علاقمندان به گردشگری آبی را در رودخانه بهمنشیر جابجا می کنند و به این ترتیب ساعتی خوش را برای مراجعان فراهم می کنند.

شهردار آبادان فعالیت سه چادر «از من بپرس» در ورودی های شهر را یاد آور شد و تصریح کرد: یک ایستگاه صلواتی نیز توسط آرامستان برای خدمات دهی به کاروانهای راهیان نور راه اندازی شده است.

حمید پور با اشاره به افزایش دو برابری حجم زباله های تولید شده در شهر، گفت: در زمان حاضر به طور روزانه ۴۰۰ تن زباله در سطح شهر و به ویژه بازار تولید می شود که این موضوع با توجه به کمبود نیروها در بخش خدمات و در اختیار نداشتن تجهیزات و خودروهای کافی حمل زباله ما را به دردسر انداخته است.

وی، ضمن درخواست از بازاریان و کسبه به ویژه دستفروشان برای همراهی و کمک به شهرداری در جهت جمع آوری زباله های تولیدی ناشی از فروش محصولات در یک محل، به جای رها کردن آنها به صورت پراکنده در سطح خیابانها و معابر افزود: در زمان حاضر در برخی از مناطق شهری به خصوص هسته مرکزی (امیری) و منطقه سه (ذوالفقاری) دو بار در روز زباله گیری انجام می شود که این موضوع ضمن صرف زمان فراوان، کار را برای کارگران بخش خدمات دشوار و طاقت فرسا کرده است.

شهردار آبادان ضمن اشاره به کمبود تجهیزات و خودروهای حمل زباله از بکارگیری خودروهای نیسان استیجاری و حتی سه چرخه ها برای جمع آوری پسماندهای به جای مانده از فروش اجناس و کالاها در سطح خیابانها و معابر شهری خبر داد و اظهار کرد: از همشهریان و به ویژه فروشندگان می خواهیم تا در این باره و به طور جدی با شهرداری همراهی و مشارکت کنند.

حمید پور ضمن اشاره به افزایش ظرفیت باکس های زباله به تعداد ۳۰۰ باکس از شهروندان و مسافران نوروزی خواست تا بجای رها سازی زباله های خود در سطح کوچه و خیابانها به درون سطل های زباله بیندازند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار