استاندار خوزستان عنوان کرد
استاندار خوزستان گفت: از سرمایه‌گذاران برزیلی برای افزایش ارتباط اقتصادی با استان خوزستان دعوت و حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۵۹۷۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱ 28 April 2018

غلامرضا شریعتی عصر امروز در نشست مشترک با سفیر برزیل در ایران، اظهار کرد: استان خوزستان از پر ظرفیت‌ترین استان‌های ایران است و از ۴ میلیون بشکه نفت کشور، روزانه ۲/۷ بشکه نفت در خوزستان تولید می‌شود.

وی افزود: طی ۷ تا ۱۰ سال آینده این ظرفیت را به ۳/۷ دهم بشکه در روز خواهد رسید.

استاندار خوزستان با تأکید بر وجود اشتراک میان برزیل و استان خوزستان گفت: ۶۰ درصد تولید شکر در خوزستان است و از این لحاظ با کشور برزیل وجه اشتراک دارد.

وی افزود: ما در این استان فاز دو منطقه ویژه اقتصادی را در دستور کار داریم همچنین استان خوزستان در بحث صنایع مادر و فولاد، سد سازی، پالایشگاه و سدسازی خوزستان رتبه اول در کشور را به خود اختصاص داده است.

شریعتی عنوان کرد: بزرگترین سدهای کشور و بیشترین تولید برق مصور در خوزستان است.

استاندار خوزستان گفت: منطقه آزاد اروند به دلیل نزدیکی به بازار عراق و بندر امام به دلیل پهلو گرفتن کشتی‌های بزرگ شرایط استراتیژیکی را دارد و این امر باعث بالا رفتن ظرفیت منطقه و افزایش صادرت به عراق از مرز چذابه و شلمچه می‌شود.

شریعتی افزود: این شرایط تولید و صادرات را در منطقه فراهم و نیاز غرب به بازار ایران و شرایط منطقه امکان سرمایه‌گذاری برای آبادان را فراهم کرده است.

وی افزود: پالایشگاه آبادان با سه میلیون دلار فایناس در حال توسعه است و به دلیل قرابت فرهنگی شرایط اقلیمی و کشاورزی دامپروری در زمینه‌های مختلف در حال جذب و توسعه سرمایه گذاری در منطقه هستیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: از سرمایه گذاران برزیلی برای بررسی شرایط و استفاده از امکانات موجود دعوت می‌کنیم که در منطقه حضور پیدا کنند.

شریعتی عنوان کرد: تمایل داریم تیم فوتبالی از کشور برزیل در آبادان حضور پیدا کند و با صنعت نفت آبادان به مسابقه بپردازد و شعار «خوزستان برزیلته» را عینیت ببخشیم.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار