رئیس بنیاد نخبگان خوزستان:
رئیس بنیاد نخبگان خوزستان گفت: تشکیل کارگروه های مختلف از جمله زیست فناوری، یکی از اهداف ترسیم شده برای بنیاد نخبگان استان خوزستان است.
کد خبر: ۵۹۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵ 01 May 2018

علی حسین صابری پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه خود اظهار کرد: اگر نخبگی را یک فضیلت بدانیم که قطعا هست؛ باید نخبگان را مورد تکریم و احترام قرار دهیم و باورشان داشته باشیم.

به گزارش"تابناک" وی افزود: چارچوب و تعاریفی برای نخبه داریم، فردی که به جایگاه بالایی رسیده و در جامعه اثرگذار است و با ویژگی های خود امکان الگوسازی دارد.

صابری عنوان کرد: افراد دارای استعداد برتر و دارای هوش و ذکاوت برتر در آموزش و پرورش و دانشگاه باید مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرند تا به درجه ای برسند که نخبه نامیده شوند. هوش و ذکاوت افراد باعث نخبه بودن آنها می شود و باید آنها را مورد حمایت قرار داد.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان عنوان کرد: اینطور نیست که هر کسی هوش و ذکاوت داشته باشد به عنوان نخبه نامگذاری شود، بلکه باید به صورت پویا فعالیت نخبگی را انجام و بعد از طی مراحلی در جامعه تأثیرگذار باشد. بنیاد ظرفیت هایی دارد که در صورت بهره مندی صحیح اثرگذاری های بسیاری در جامعه خواهد داشت.

صابری گفت: بنا داریم از طریق تعامل با دستگاه های اجرایی، آموزش و پرورش، دانشگاه ها، مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی استان و نهادهای فرهنگی و مذهبی، قدم های مثبتی در استان برداریم. تشکیل کارگروه ها از جمله زیست فناوری یکی از اهداف ترسیم شده برای بنیاد نخبگان استان است که زیرنظر ستادهای بنیاد ملی نخبگان فعالیت می کنند.

وی افزود: توانمندسازی افراد تحت پوشش بنیاد یکی از اهداف پیش رو برای استان است، در این راستا کارگاه هایی را تشکیل دادیم که برای توانمندسازی آنها و راه اندازی کسب و کارهای جدید آموزش دهیم.

صابری ادامه داد: استفاده از بورس تحصیلی در مقاطع تحصیلی مختلف نیز از دیگر برنامه ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار