رئیس ستاد معین استان کردستان مستقر در ثلاث‌باباجانی گفت: ۲۱ روستای شهرستان ثلاث‌باباجانی در جریان زلزله سال گذشته بیش از ۵۰ درصد خسارت دیده‌اند.
کد خبر: ۶۰۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 05 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،افشین آور با اشاره به اینکه ۴۸ ساعت بعد از زلزله آبان ماه سال گذشته برای استقرار استان کردستان به عنوان ستاد معین در شهرستانثلاث‌باباجانی اطلاع داده شد اظهار داشت: ۲۰۶ روستای قابل سکنه و غیرقابل سکنه و دو شهر تازه‌آباد و ازگله مورد ارزیابی قرار گرفت و ۲۱ روستا بیش از ۵۰ درصد تخریبداشتند.

وی با اشاره به اینکه مرکز زلزله نزدیک به شهر ازگله بود عنوان کرد: در مجموع بعد از ارزیابی‌ها ۴۴۹۳ واحد تخریبی و ۶۳۰۰ واحد تعمیری در روستا و شهر شناسایی شد.

آور با بیان اینکه بازسازی تنها با مشارکت خود مردم امکان‌پذیر است گفت: تاکنون از ۶۳۰۰ واحد تعمیری ۵۹۳۰ واحد عملیات تعمیر را به اتمام رسانده‌اند و ۱۹۰۰ واحد احداثی درمراحل مختلف ساخت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰۴۷ مورد اجرای فونداسیون، ۷۴۶ مورد نصب اسکلت و ۳۴۹ مورد سقف زده شده است افزود: عملیات بازسازی زمان خاص خود را می‌طلبد و درشهر عملیات بازسازی به دلیل مشکلات اداری روند کندتری دارد.

آور با بیان اینکه وظیفه بازسازی برای بنیاد مسکن تنها به واحد‌های مسکونی و تجاری محدود می‌شود گفت: بازسازی ادارات به عهده سازمان مربوطه است، اما چون به فضای فرماندارینیاز بوده تاکنون امکان بازسازی آن وجود نداشته است.

رئیس ستاد معین استان کردستان مستقر در ثلاث‌باباجانی با اشاره به اینکه آواربرداری و نخاله‌برداری در سطح روستا‌ها در حال انجام است عنوان کرد: قبل از عید در شهر تازه‌آباد ازماشین‌آلاتی به صورت تراکتور برای حمل نخاله استفاده می‌شد که متأسفانه در جا‌هایی که حاشیه شهر بود به صورت پراکنده تخلیه می‌شد، اما در نهایت مکانی مشخص برای جمع‌آوریآن‌ها تعبیه شد.

وی با بیان اینکه با وجود اینکه ۶۰۰۰ واحد مسکونی در شهر مشغول تعمیرات بودند، اما به صورت روزمره نخاله‌ها جمع‌آوری شده است گفت: با توجه به محدودیت زمانی که برایبازسازی مشخص شده و ستاد‌ها باید در آن زمان از منطقه خارج شوند در نتیجه از مردم تقاضا می‌شود هر چه سریعتر پیگیر ساخت و ساز شوند که به آن‌ها خدمات ارائه شود.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار