دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم خوزستان:
دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم خوزستان، تکریم معلم را بر عهده آحاد جامعه دانست و هدف برگزاری مراسم تکریم توسط آموزش و پرروش را تغییر نگرش جامعه نسبت به معلمان اعلام کرد.
کد خبر: ۶۰۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵ 05 May 2018

حرج چلداوی ظهر امروز در سی و چهارمین یادواره بزرگداشت مقام معلم در خرمشهر اظهار کرد: برگزاری مراسم تجلیل و تکریم از قشر معلم برعهده آحاد جامعه است و امیدواریم روزی برسد که تکریم معلم به امری عادی و فراگیر تبدیل شود و مراسم استانی توسط دستگاه های دولتی و نهادهای مردم نهاد برگزار شود.

چلداوی بی تفاوتی جامعه نسبت به معلمان را یک مسئله دانست و افزود: هدف از برگزاری مراسم، تجلیل و تکریم معلمان فرهنگ سازی برای تکریم از معلمان است.

معاون اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، تفاوت تکریم و ترحم نسبت به معلمان را یادآور شد و گفت: عزت نفس معلمان بالاست و احتیاج به ترحم ندارند بلکه به تکریم احتیاج دارند و برگزاری آیین بزرگداشت نیز با هدف فرهنگ سازی برای تکریم جایگاه بلند معلم برگزار می شود.

چلداوی، تکریم را رسیدن معلمان به جایگاه واقعی خود دانست و گفت: باید نگاه جامعه نسبت به معلم تغییر کند و معلمی را امری تخصصی بدانند.

وی افزود: نباید هرکس را روانه کلاس درس کرد بلکه معلم باید از نظر فنی و تخصصی صلاحیت داشته باشد، نظام شایسته سالاری مستقر شود تا شایسته ترین افراد معلم شوند و امکانات رفاهی و معیشتی نیز در اختیار این افراد قرار بگیرد.

معاون منابع انسانی و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، معلمان را متولیان اصلی آموزش و پروش دانست و اظهار کرد: نظام های آموزش موفق در جهان دارای سه مولفه محتوای آموزشی به دور از تکیه بر محفوظات، مدرسه های مناسب و معلمان متخصص است و لازمه رسیدن به این جایگاه این است که معلم به عنوان رکن اصلی نظام آموزشی در نظر گرفته شود.

یادواره بزرگداشت مقام معلم برای نخستین بار و در سی و چهارمین دوره خود در شهرستانی به جز اهواز برگزار شد. در این مراسم که با حضور آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه های خرمشهر و مینوشهر، معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، برخی اعضای شورای شهر و دیگر مسئولان محلی در خرمشهر برگزار شد، از ۶۷ معلم نمونه از ۴۴ منطقه آموزشی استان خوزستان تجلیل شد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار