رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خرمشهر:
رئیس کمیته امداد امام خرمشهر گفت: در سال گذشته ۳۸۰ میلیون تومان هدیه و جهیزیه ازدواج به زوج های جوان تحت پوشش کمیته امداد خرمشهر اهدا شد که این رقم برای امسال قابل افزایش است.
کد خبر: ۶۰۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰ 06 May 2018

علی ناصر زاده اظهار کرد: طی سال گذشته۳۸۰ میلیون تومان در قالب۱۳۰ کمک هزینه جهیزیه به هر نوعروس تحت پوشش به مبلغ سه میلیون تومان و هدیه ازدواج به پسران و همسران دختران تحت پوشش این کمیته به مبلغ یک میلیون تومان اهدا شد.

وی به زوج های متقاضی که سال گذشته موفق به دریافت این هدایا نشده اند هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۲۳ نفر دیگر هم متقاضی دریافت جهیزیه و هدیه ازدواج بودند که به دلیل طی نشدن به موقع مراحل اداری، موفق به دریافت هدایای خود در سال گذشته نشدند که هدایای این افراد نیز طی نیمه نخست امسال اهدا خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خرمشهر از افزایش مبلغ تعیین شده به عنوان جهیزیه در سال جاری خبر داد و بیان کرد: امسال اعتبار جهیزیه هر نفر سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعریف شده که به تمام مددجویان متقاضی که امسال برای دریافت این مبالغ اقدام کنند بدون اعمال محدودیت تعلق خواهد گرفت.

وی در ادامه به اعطای تسهیلات اشتغال به زوج های جوان به عنوان دیگر اقدام کمیته امداد برای کمک به تازه عروس و دامادها اشاره کرد و گفت: به هر پسر تحت پوشش کمیته امداد یا همسر دختران تحت پوشش در صورت دارا بودن شرایط، تسهیلات اشتغال زایی به مبلغ ۲۰ میلیون تومان تعلق می گیرد.

ناصر زاده، میزان تسهیلات اشتغال زایی اعطا شده به دامادها از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال گذشته را ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) خرمشهر همچنین از برگزاری دوره های آموزشی برای افزایش مهارت زوج های جوان به عنوان یکی دیگر از اقدامات این نهاد حمایتی برای تحکیم بنیاد خانواده یاد کرد و افزود: سال گذشته برای ۱۳۰ زوج تحت پوشش، چهار دوره هفت ساعته کلاس های آموزش قبل از ازدواج برگزار شد که به کمک کارشناسان مرکز بهداشت در این کلاس ها به آموزش مهارت های زندگی پرداخته و بحث های همسر داری در آنها مطرح شد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار