امام جمعه آبادان:
امام جمعه آبادان گفت: آبادان و سرزمین اروند می تواند الگویی مناسب برای رونق کالای ایرانی باشد.
کد خبر: ۶۰۲۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ 08 May 2018

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور افزود: همانگونه که در اوج جنگ تحمیلی، نمازهای جمعه آبادان به امامت مرحوم آیت الله جمی، روح پیروزی و امید را از آبادان به تمام کشور تزریق می کرد امروز نیز مردم آبادان و منطقه آزاد اروند می توانند با عمل به دغدغه های رهبر انقلاب و حمایت از ایرانی، روح حمایت از کارگر ایرانی را به تمام کشور منتقل کند.

به گفته وی، با بهره مندی کامل از مزیت ها و تسهیلات منطقه آزاد اروند می تواند علاوه بر حمایت از تولید و اشتغال داخلی در زمینه صادرات محصولات داخلی به جای واردات محصولات خارجی نیز گامهای موثری برداشت.

ابراهیمی پور اظهار کرد: متاسفانه گاهی شنیده می شود که برخی ادارات آبادان در حالیکه اقلام مورد نیازشان را می توانند از کارخانجات تولیدی آبادان که هم ضمانت و هم خدمات پس از فروش دارد، تهیه کنند، در صدد ورود آن از خارج کشور هستند.

امام جمعه آبادان، انجام چنین اقدامی را ظلم بزرگ در حق کارگر و کارخانه دار آبادانی دانست.

وی از دستگاههای اجرایی و شرکتهای مختلف شهری خواست تا اقلام مورد نیاز خود را با اولویت تامین از شرکتها و کارخانجات شهری (واقع در شهرکهای صنعتی) به انجام برسانند تا با این اقدام ضمن حمایت از کالای ایرانی، مانع از رکود کار کارخانجات تولیدی منطقه و بیکاری جمع زیادی از افراد شاغل در این کارخانجات شوند.

امام جمعه آبادان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر اینکه جنگ اقتصادی علیه ملت ایران را بایستی جدی گرفت، تصریح کرد: ۴۰ سال است که آمریکا با طراحی انواع و اقسام فشارها و برنامه ها بر ملت ایران سعی در ایجاد اختلال در امور کشورمان را دارد که ضربه زدن به اقتصاد کشور و در پی آن القای ناکارآمدی نظام اسلامی مهمترین اقدامشان است.

حجت الاسلام ابراهیمی پور با بیان اینکه آمریکا سعی دارد تا در یک راهبرد بلند مدت، ایران اسلامی را مجبور به تغییر رفتار کند، گفت: در این جنگ اقتصادی که به دست وزارت خزانه داری آمریکا طراحی و در حال اجراست، اصلی ترین راه مبارزه «حمایت از کالای ایرانی» است، به طور حتم اگر توسعه اقتصادی با رونق کالای ایرانی همراه شود می تواند تسلط غرب بر جامعه ما را به طور کلی قطع کند. وی افزود: دولت بایستی سیاست اقتصاد باز را کنار بگذارد چرا که این سیاست به ضرر مردم و به نفع افراد رانت خوار است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار