فرماندار بندر ماهشهر:
فرماندار بندر ماهشهر گفت: ادارات و دستگاه‌های شهرستان باید دستورالعمل‌های کاهش مصرف انرژی را با جدیت تمام اجرا کنند.
کد خبر: ۶۰۸۰۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ 20 May 2018

محسن بیرانوند در جلسه کمیته بحران این شهرستان اظهار کرد: در شهرستان بندر ماهشهر، بانک جامعی در مورد امکانات موجود در زمان بحران وجود ندارد و بی‌توجهی به چنین مسائلی مشکلات فراوانی را هنگام بحران‌ها ایجاد می‌کند.

وی افزود: در همه شهرستان‌ها، سالنی تحت عنوان ستاد بحران وجود دارد اما بندر ماهشهر فاقد چنین مکانی است که باید در ارتباط با اختصاص مکانی مناسب برای این موضوع اقدام شود.

فرماندار بندر ماهشهر با در ادامه با اشاره به بحث کم‌آبی بیان کرد: کاهش نزولات جوی، باعث کمبود ذخائر آبی و خشکسالی شده است. سال گذشته با بحران برق مواجه بودیم و امسال مشکلات چند برابر خواهد بود.

وی ادامه داد: ادارات و دستگاه‌ها باید طرح کاهش مصرف برق را پیشنهاد داده و اجرا کنند. دستورالعمل‌های موجود برای کاهش مصرف برق باید توسط ادارات مورد توجه جدی و اجرا قرار بگیرد و بازرسی‌های مداومی در این رابطه انجام شود.

بیرانوند تصریح کرد: انشعابات مختلف و متعددی برای آبیاری فضاهای سبز وجود دارد که شهرداری باید آنها را ساماندهی کند و همین موضوع باعث هدررفت حجم زیادی آب شده است و این وضعیت باید اصلاح شود.

فرماندار بندر ماهشهر افزود: اصلاح شبکه آب شرب نیز باید در دستور کار آبفا قرار بگیرد و رفع شکستگی‌ها باید در اسرع وقت انجام شود تا از هدررفت آب جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: شرکت‌ها به ویژه پتروشیمی فجر باید شرایط شهرستان را درک کنند و با توجه به اینکه حجم زیادی از انرژی برقی و آب را استفاده می‌کنند باید شرایط بحرانی منطقه را مورد توجه قرار دهند.

بیرانوند گفت: در روستاها نیز باید کارهای تبلیغی گسترده‌ای برای صرفه‌جویی در مصرف آب و برق صورت بگیرد و بخشداری از طریق دهیاری‌ها و شورای روستاها نسبت به این موضوع اقدام کند.

فرماندار بندر ماهشهر اظهار کرد: حساسیت موضوع بحران آب و برق بسیار زیاد است و ‌چندین برابر سال‌های گذشته است و ائمه جمعه و جماعات باید در این رابطه ورود کرده و از طریق منابر حساسیت‌های موجود را به گوش مردم برسانند.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار