مدیر پایگاه چغازنبیل و هفت تپه گفت: چغازنبیل به حفاظت و مرمت دایمی نیاز دارد و در همین زمینه لازم است میراث چغازنبیل با شعار "حفاظت با رعایت اصالت" به عنوان محور توسعه میراث فرهنگی استان خوزستان مطرح شود.
کد خبر: ۶۰۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 23 May 2018

 

چغازنبیل به حفاظت و مرمت دایمی نیاز دارد

عاطفه رشنویی اظهار کرد: این اثر تاریخی و ارزشمند ثبت جهانی به دلیل همسایگی با صنعت، آثار طبیعی و از همه مهمتر همسایگی با دو اثر ثبت جهانی شهر شوش و سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر می‌تواند محور توسعه میراث فرهنگی خوزستان باشد.

وی خاطرنشان کرد: استاندار به عنوان مسوول ارشد استان می‌تواند با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، دعوت از تمامی ارگان‌های تاثیرگذار برای حفاظت و رعایت اصالت میراث چغازنبیل و توسعه روند گردشگری در این منطقه در جهت معرفی این اثر تاریخی گام بردارد.

مدیر پایگاه چغازنبیل و هفت تپه در خصوص وضعیت سامان یافته گردشگری چغازنبیل هم گفت: با توجه به شعار "رویکرد نو و مخاطب نو" برای سال آینده، روند تبلیغاتی متفاوت در فضای مجازی در حال انجام است که با توجه به این کار شاهد گردشگران داخلی و خارجی زیادی هستیم.

رشنویی تصریح کرد: بنای چغازنبیل با توجه به ساختار و وضعیتی که دارد نیازمند مرمت دایمی است. در همین زمینه با توجه به این که استان خوزستان اقلیمی گرم و مرطوب است، در نیمه اول هر سال به آزمایش و پژوهش نقاط آسیب دیده می‌پردازیم و در نیمه دوم سال تمامی آسیب‌ها را برطرف می‌کنیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار