مدیرکل انتقال خون خوزستان تاکید کرد:
مدیرکل انتقال خون خوزستان با تاکید بر لزوم اهدای خون در هفته‌های اول و آخر ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به اینکه بسیاری از مردم مومن و روزه‌دار نذر و یا نیت می‌کنند که در شب‌های پرفیض قدر، خون اهدا کنند در هفته‌های اول و آخر ماه مبارک رمضان با کاهش اهدای خون مواجه می‌شویم بنابراین از مردم می‌خواهیم اهدای خون را منحصر به روزهای خاص نکنند.
کد خبر: ۶۱۰۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳ 23 May 2018

عبدالعزیز فقهی اظهار کرد: مردم کشور ما همیشه برای نجات جان آسیب‌‌دیدگان و بیماران جهت اهدای خون جزو پیشتازترین مردم هستند. در این میان افرادی نیز رابطه تنگاتنگی با سازمان انتقال خون دارند و برای سلامتی خود و هم‌نوعانشان به صورت مستمر و هر سه ماه یکبار با مراجعه به سازمان اهدای خون انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: کاهش مراجعه در هفته‌های اول و آخر ماه مبارک رمضان و افزایش شدید نیاز بیماران و بیمارستان‌ها به خون باعث می‌شود که با کاهش شدید ذخائر خون مواجه شویم.

مدیرکل انتقال خون خوزستان با تاکید بر لزوم اهدای خون در هفته‌های اول و آخر ماه مبارک رمضان تصریح کرد:با توجه به اینکه بسیاری از مردم مومن و روزه‌دار نذر و یا نیت می‌کنند که در شب‌های پرفیض قدر، خون اهدا کنند در هفته‌های اول و آخر ماه مبارک رمضان با کاهش اهدای خون مواجه می‌شویم و این در حالی است که در مدت زمان نگهداری خون نیز محدودیت وجود دارد بنابراین از مردم می‌خواهیم در اهدای خون همکاری کرده و آن را منحصر به روزهای خاص نکنند زیرا ارزش نجات جان انسان نباید به روز خاصی معطوف شود.

فقهی با اشاره به بهترین زمان برای اهدای خون بیان کرد: بهترین زمان برای اهدای خون برای افراد روزه‌دار تا 6 ساعت بعد از صرف سحری و یا تا 6 ساعت پس از افطار است.

وی با بیان اینکه اهدای خون به بیماران نیازمند از وظایف انسانی هر فرد و امری خداپسندانه و مصداق بارزی از ایثار و خدمت‌رسانی به مردم است، گفت: بیماران خاص از جمله بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، مجروحین تصادفات و سوانح و بیماران تحت اعمال جراحی و شیمی درمانی از جمله نیازمندان خون و فرآورده‌‌های آن هستند.

مدیرکل انتقال خون خوزستان افزود: نیاز به خون همیشگی است و در تمامی ایام سال از جمله ایام ماه مبارک رمضان نیز این نیاز وجود دارد در حالی که در ماه مبارک رمضان معمولا استقبال از اهدای خون به دلیل روزه‌داری کم می‌شود.

فقهی با بیان اینکه هر فرد با یک مرتبه اهدای خون جان سه بیمار را نجات می‌دهد، گفت: با توجه به ارزش الهی اهدای خون جهت جان بیمار و همچنین تاثیر اهدای خون بر سلامتی فرد اهداکننده بهتر است که در این امر خیر شرکت شود و هر فرد می‌تواتند چندین نفر از دوستان و خانواده خود را نیز در این امر همراه کند. از مردم می‌خواهیم که دراین روزهای ماه مبارک رمضان ذخیره خون کاهش می‌یابد، بیماران و آسیب دیدگان نیازمند را در یاری کرده و تنها نگذارند.

وی در خصوص مراکز فعال اهدای خون در اهواز در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: پایگاه مرکزی انتقال خون در بلوار پاسداران جنب شهرداری منطقه 7، پایگاه رازی در خیابان فلسطین منطقه امانیه، پایگاه ایثار و پایگاه چهارراه سلمان فارسی مراکز فعال اهدای خون در ماه مبارک رمضان در اهواز هستند و پذیرش همه روزه در ساعت‌های 7:45 تا 13:30 و 18 تا 23 انجام می‌شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار