قائم مقام ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: ۸۰ درصد واحد‌های تعمیری مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه آماده اسکان هستند.
کد خبر: ۶۱۳۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 30 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،حامد روحانی ، با اشاره به اینکه طی دو ماه اخیر روند بازسازی در مناطق روستایی و شهری زلزله‌زده تسریع پیدا کرده است اظهار داشت:۱۳ هزار واحد روستایی تعهد شده در زمان مقرر آماده تحویل می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای تعدادی از واحد‌ها با وجود خسارت هنوز از طرف مالک مراجعه نشده و رسیدگی بنیاد مسکن نیازمند دستور قضایی است عنوان کرد: ستاد معین استان قم با هدفبازگرداندن سیمای شهر به حالت قبل از زلزله و جمع‌آوری کانکس‌ها مستقر شده است.

روحانی با اشاره به اینکه وام معیشتی به سه روش پرداخت می‌شود بیان کرد: این وام‌ها بسته به نوع و میزان خسارت به سه دسته وام ۱۰ میلیون تومانی، هشت میلیون تومانی و ۶میلیون تومانی تقسیم شده است و به ترتیب دو، ۱.۵ و یک میلیون تومان نیز وام معیشتی بلاعوض تعلق می‌گیرد.

قائم مقام ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: برای مستأجران حدود ۶۰ درصد وام معیشتی آزاد می‌شود که با این میزان عقد قرارداد انجام شود و در صورت ارائهاجاره‌نامه و جمع‌آوری کانکس و چادر مرحله دوم تسهیلات و وام بلاعوض پرداخت می‌شود.

روحانی با اشاره به اینکه وظیفه بازسازی مسکن مهر شهید شیرودی به عهده راه و شهرسازی و در حال ساخت است عنوان کرد: کمک‌های دولت به طور قطع تنها بخشی از خسارت راجبران می‌کند و بخشی باید از آورده خود مردم تأمین شود.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار