مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان با حضور دبیر هیئت امنا و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در سالن جلسات واحد بهبهان برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 30 May 2018

حجت الاسلام فرج اله براتی صبح امروز در مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه آزاد بهبهان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی امروز به درخت تنومند و پُربار تبدیل شده است، اظهار کرد: از این دانشگاه تاکنون میلیون‌ها جوان فارغ التحصیل شده‌اند و در حال حاضر نیز بیش از یک میلیون دانشجو در آن مشغول به تحصیل و پژوهش هستند.

وی فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی توانست علی‌رغم سختی های زیادی که در مسیر خود داشته، موفقیت‌های خوبی را کسب کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان به وضعیت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان پرداخت و گفت: هرچند باکاهش دانشجو در کشور مواجه هستیم، ولی با تکیه به درآمدهای غیر شهریه‌ای به‌ویژه فعالیت‌های شرکت‌های اقتصاد دانش بنیان، مراکز علمی و تحقیقاتی و همچنین صرفه جویی در شرایط مناسبی قرار داریم.

وی با تاکید به اینکه یکی از شاخص‌های مهم اقتصاد مقاومتی، تبدیل علم به ثروت است، خواستار توجه و همت جدی مسئولان واحد بهبهان به امکانات و تجهیزات پیشرفته موجود در این دانشگاه برای رسیدن به این هدف شد.

براتی با اشاره به استعدادها وظرفیت‌های زیاد شهرستان بهبهان به‌ویژه در زمینه‌های دام، طیور و کشاورزی افزود: واحد بهبهان می‌تواند علاوه بر سرمایه گذاری در این زمینه به قطب کشاورزی و دامپروری کشور تبدیل شود.

وی همچنین با اشاره به تمدن باستانی و چهره فرهنگی و مذهبی شهرستان بهبهان، خواستار توجه واحد دانشگاهی این شهرستان به مباحث فرهنگی شد.

دبیر هیئت امناء دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در ادامه سخنان خود ، توسعه رشته‌های پزشکی، چابک سازی، فعال سازی شرکت‌های اقتصاد دانش بنیان، اتمام طرح‌های نیمه تمام و همچنین استفاده از استعدادهای جوانان را از دیگر خواسته‌های خود از رئیس جدید واحد بهبهان خواند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت دانشگاه در تربیت انسان‌ها گفت: توجه جدی به این مراکز علمی و فرهنگی می‌تواند آینده کشور را تضمین کند.

حجت الاسلام علی عطایی نسب با اشاره به کاهش تعداد دانشجویان در واحدهای دانشگاهی که به موجب آن باعث کاهش درآمدها شده است، افزود: با مدیریت و کار جهادی می‌توان از این تنگناهای اقتصادی به آسانی عبور کرد.

در پایان این مراسم، با اهدای لوح تقدیر و یک جلد کلام الله مجید، از خدمات و زحمات سید فضل الله موسوی نسب به عنوان رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان تقدیر و سید نیما مساوات به عنوان رئیس جدید این واحد دانشگاهی معرفی شد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار