مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمانشاه گفت:‍ برای احداث ساختمانهای ایمن باید از استادکاران و کارگران دارای کارت مهارت فنی استفاده شود
کد خبر: ۶۱۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 03 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه، دکتر شهرام کهریزی در جلسه کمیته چهارجانبه استان با تأکید بر ضرورت استفاده از استادکاران و کارگران دارای کارت مهارت فنی در کلیه ساخت و سازهای سطح استان اظهار داشت: در راستای ارتقای ساخت و سازها باید به سمتی برویم که استفاده از اکیپ های دارای کارت مهارت در کلیه پروژه ها و کارگاههای ساختمانی اجباری و این موضوع طی ماههای آینده عملیاتی شود.

کهریزی افزود: اداره کل فنی و حرفه ای استان باید ضمن به روز رسانی بانک اطلاعات افراد دارای کارت مهارت فنی در استان، طی برنامه ای مشخص با انتشار اطلاعیه و فراخوان، استادکاران و کارگران فاقد کارت مهارت که در بخش مسکن و ساختمان شاغل هستند را شناسایی و ساماندهی نموده و در اسرع وقت با برگزاری دوره های فنی و تخصصی، نسبت به آموزش این افراد و نهایتاً صدور کارت مهارت در رشته های مورد نیاز اعم از: قالب بند، آرماتوربند، جوشکار، بنا، کاشیکار، سنگ کار و... اقدام نماید.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از نیروی کار آموزش دیده که دارای کارت هویت فنی و تخصصی بوده و از جایگاه و شأن حرفه ای برخوردار هستند، موجب افزایش کیفیت اجرا در بخش های مختلف ساخت و ساز می شود و در نهایت سبب احداث و تولید ساختمانها و مسکن ایمن و با کیفیت می گردد.

▫مدیرکل دفتر فنی استانداری تأکید کرد: ارتقای سطح آموزش های فنی و حرفه ای برای دست اندرکاران ساخت و ساز از نکات کلیدی در فرایند ساخت و ساز ساختمان های ایمن است و با نگاهی به وضعیت امروز ابنیه ها و ساختمان های موجود، اهمیت توجه به این موضوع را مشخص می کند.

 کهریزی افزود: در فرمهای گزارش که در اختیار مهندسین ناظر ساختمان قرار می گیرد و باید توسط مهندسین تکمیل و به شهرداری، نظام مهندسی، اداره کار و... ارایه گردد، استفاده از استادکاران و کارگران دارای کارت مهارت باید لحاظ شود.

وی با بیان اینکه این تصمیمات برای ارتقای کیفیت سطح زندگی مردم است، در این زمینه بر لزوم همکاری شهروندان تأکید داشت و گفت: کارفرمایان و مالکین به جای اینکه کار را به استادکاران و کارگران غیر متخصص واگذار نمایند از افراد دارای تخصص و کسانیکه دوره های مهارت را گذرانده اند استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم استفاده بیشتر از مهندسین بومی و ساکن در شهرهای زلزله زده در زمینه طراحی و نظارت و سهم بیشتر آنها در امر بازسازی و ساخت و سازها در مناطق زلزله زده تأکید کرد‌.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار