مدیرعامل آبفا استان عنوان کرد:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان گفت: با اقدامات در نظر گرفته شده در حال حاضر پتروشیمی آبادان فعالیت خود را مجددا آغاز کرده و پیش‌بینی می‌شود که مشکل آب شرب آبادان نیز تا اواسط تیرماه به طور کامل برطرف شود .
کد خبر: ۶۲۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱ 24 June 2018

صادق حقیقی‌پور علت شوری بیش از اندازه آب آبادان و علت اعتراض‌های مردم را کاهش آب رودخانه کارون در اثر خشکسالی عنوان و اظهار کرد: با توجه به این‌که ۴۰ درصد از آب آبادان و خرمشهر از کارون و بهمنشیر تامین می‌شود خشک
شدن این دو روخانه و همچنین خشک شدن رود دجله و فرات موجب شده تا آب دریا پیش‌روی کند .

وی با تاکید بر این مساله که در حال حاضر شاخص شوری آب در بهمنشیر و کارون تغییری پیدا نمی‌کند و این مساله بیانگر ازدیاد شوری در این دو منطقه است، ادامه داد: امروز در بهمنشیر شاخص شوری آب ۱۸ هزار و ای‌سی ۲۰۰ و در کارون ای‌سی ۲۰ هزار بوده است. این در شرایطی است که حداکثر شوری آب در شبکه توزیع باید ای‌سی ۲۰۰۰ باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان با بیان این‌که ۷۰ درصد از آب خرمشهر و ۶۰ درصد از آب آبادان از طریق طرح غدیر تامین می‌شود، اظهار کرد: طرح غدیر از کرخه به سمت خرمشهر و آبادان انتقال می‌یابد که آب آن نیز هیچ مشکلی ندارد.

حقیقی‌پور افزود: شوری آب در روستاها بسیار وخیم‌تر است و درست است که تنها ۳۰ درصد از آب شرب این دو منطقه از کارون و بهمنشیر تامین می‌شود، اما میزان شوری آب تا حدی است که موجب اعتراضات مردمی شده است.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای فعال سازی پتروشیمی آبادان، اظهار کرد: تاکنون پتروشیمی آبادان آب مورد نیاز خود را از بهمنشیر به دست می‌آورد به گونه‌ای که با انتقال آب از بهمنشیر و استفاده از آب شیرین کن نیاز خود را تامین می‌کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان افزود: در حال حاضر به دلیل افزایش شوری آب، دستگاه‌های آب شیرین‌کن قادر به فعالیت نیستند که این مساله موجب شده تا پتروشیمی آبادان از شرکت آب و فاضلاب به خوزستان درخواست کمک کند.

حقیقی‌پور با بیان این‌که با کمک خط انتقال شوشتر در قالب طرح آبرسانی آب حیات توانستیم نیاز پتروشیمی آبادان را برطرف کنیم، علاوه بر این با ایجاد تانکرهایی در بین مردم نیاز آب شرب مشترکان را نیز تامین کرده‌آیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این ۱۰ هزار بطری آب معدنی در بین مردم توزیع شده که می‌تواند این مساله به صورت موقت حلال مشکلات باشد، اما لازم است که راهکار اساسی در نظر گرفته شود.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان با اجرای فاز دوم طرح غدیر پیش‌بینی می‌کنیم که این مشکل برطرف شود و باید گفت که نهایتا این طرح تا اواسط تیرماه وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

حقیقی‌پور با بیان این‌که فاز دوم طرح غدیر قرار است از رودخانه کرخه آب را منتقل کند، گفت: در افق این طرح قرار است که آب را از سد دز منتقل کنیم که امیدواریم با انجام این کار تمامی مشکلات برطرف شود.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که شوری و بی کیفیتی آب موجب اعتراض مردم شده و علاوه بر این نیز پتروشیمی آبادان نیز فعالیت خود را متوقف کرده بود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار