رئیس اداره پارک ملی دز با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در شش هکتار از جنگل‌های این پارک گفت: در این حادثه به تعداد زیادی از آشیانه‌های پرندگان و درختان پده آسیب جدی وارد شد.
کد خبر: ۶۲۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹ 30 June 2018

رضا قپانچی‌پور اظهار کرد: ساعت 13 روز گذشته ( 8 تیرماه) خبر وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های تحت حفاظت پارک ملی دز در حوالی روستای فندی از توابع شهرستان شوش اطلاع‌رسانی شد که پس از آن سریعا در محل حادثه حضور یافتیم.

وی افزود: از فرمانداری شوش، بخش مرکزی و شورای مرکزی این شهرستان برای مهار حریق درخواست کمک و اعزام نیروی انسانی به محل حادثه کردیم اما متاسفانه هیچ کدام حاضر به همکاری نشدند.

رئیس اداره پارک ملی دز تصریح کرد: متاسفانه به علت نبود مسیر دسترسی و انبوه بودن پوشش گیاهی در منطقه به سختی و با همکاری انجمن طبیعت میانرود دزفول و یکی از همیاران و دوستداران طبیعت سرانجام در ساعت 20:30 آتش مهار شد.

قپانچی‌پور گفت: در این حادثه شش هکتار از جنگل‌های پارک ملی دز در آتش سوخت و به تعداد زیادی از آشیانه‌های پرندگان و درختان پده آسیب جدی وارد شد.

وی عنوان کرد: همچنین شب گذشته حدود سه هکتار از جنگل‌های پارک ملی دز با پوشش گیاهی گز در نزدیکی روستای عایش در شهرستان دزفول در آتش سوخت که با همکاری همیاران محلی و محیط‌بانان این اداره آتش مهار شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار