با خودم کلنجار می روم که متقاعد شوم آیا این کار شرعاً حلال است ؟و اگر ما برادریم و آن ها خواهر تکلیف چیست؟
کد خبر: ۶۲۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰ 05 July 2018

مدت هاست دارم با خودم کلنجار می روم که متقاعد شوم چیزی سر در آورده ام، اما بین خودمان باشد تا این لحظه به نتیجه ای نرسیده ام . تعجب می کنم آدمی با این همه علم و کمالات، چه طور تا امروز معنای خواهر خواندگی از این نوعش را نفهمیده ام .

اعتراف می کنم که در این یک فقره کم آورده ام ! به قول شاعر : « هر مرد پا شکسته که تیمور لنگ نیست» .چه ربطی داشت؟ الساعه عرض می کنم، ربطش درست مثل همین قضیه خواهر خواندگی هاست !
یعنی اصولاً فلسفه ی این کار را از بیخ و بن نمی دانم چیست. یکی بیاید ما را از این جهالت و نادانی نجات دهد و بگوید، اولاً مگر می شود یک دخترِ جوان مسلمان محجبه، یک شبه صاحب یک خواهر بی حجاب و یا زبانم لال برادری کافر، شراب خوار و نامسلمان بشود؟ ( پس غیرت مان کجا رفت ؟!) این جمله ی شدیداً اعتراضی داخل پرانتز را والده در حالی که پُک عمیقی به قلیان زد گفت و بلافاصله از ته دل آهی کشید که دمای هوای اتاق را پنج شش درجه بالا برد!

ثانیاً آیا این کار شرعاً حلال است ؟ و از نظر علمای بزرگوار بلامانع است ؟! و ثالثاً اگر بر فرض مثال همه ی این مشکلاتِ بالا حل شد که محال است، این سئوال مطرح می شود که آیا از این کار سودی هم نصیب اهالی بندرعباس می شود که مثلاً بندر ما با بندر « باری» در استان پولیای ایتالیا خواهر خوانده شده است ؟!
و یا آیا مشخص شده است، ما خواهریم یا آن ها و یا هر دو خواهریم و خودمان هم نمی دانستیم ؟!
و اگر ما برادریم و آن ها خواهر تکلیف چیست؟

آیا می توانیم در راستای امر به معروف و نهی از منکر ،او را نصحیت کنیم تا به راه راست هدایت شود ؟! و یا اگر کسی به خواهر مان متلکی پراند، آیا این اجازه داریم که دکورش را بریزیم به هم ... ؟! بالاخره هر چه باشد ناموس است دیگر!

سال هاست که از طریق رسانه های جمعی و از زبان مسوولان می شنویم که استان یا یکی از شهرها و جزایر ما با فلان شهر اروپا، آسیا و یا آمریکای لاتین خواهر خوانده شده است.

البته نمی دانم چرا بیشتر با شهرهای مورد دار خواهرخوانده می شویم! چرا تا حالا کمتر با شهری از بلاد مسلمین خواهر خوانده شده ایم که این خود محل اشکال است.
اما معمولاً در کشورهای مثلاً غربی هرگاه دو شهر خواهر خوانده می شوند، علاوه بر این که قراردادهای اقتصادی فی مابین طرفین منعقد می شود و از نظر اقتصادی به نفع هر دو خواهر است، به نوعی تبادل فرهنگی و بده بستان های این چنین هم با یکدیگر دارند. مثلاً از طریق اعزام گروه های موسیقی، تئاتر و ... به دو شهر ...
خُب ، ما کجای این قصه هستیم؟ آیا می توانیم و یا اجازه داریم تعدادی از خواننده های بی حجاب و مورد دار ایتالیایی را دعوت کنیم تا مثلاً در پارک دولت بندرعباس کنسرت برگزار کنند ؟!

آیا این اجازه را داریم تا تیم ملیِ شنا، شیرجه و واتر پلوی بانوان ایتالیا را دعوت کنیم تا در استخر مجموعه ی ورزشی تختی بندر با ما مسابقه بدهند؟!
آیا ما می توانیم از این به بعد به جای سریال های تکراری کره ای، فیلم ها و سریال های بدون سانسور ایتالیایی را مشاهده کنیم؟!
و یا بالعکس ، آیا ما می توانیم در ماه محرم در شهر « باری» هیأت و دسته جات سینه زنی داشته باشیم و از این طریق به نشر فرهنگ اسلامی و شیعی بپردازیم؟!

آیا ما می توانیم شب های جمعه مراسم معنوی و پر فیض دعای کمیل را در شهر زیبای «باری» برگزار کنیم؟!
آیا بودجه ای در اختیار ما می گذارند تا در راستای فرهنگ کتاب خوانی، کتاب هایی نظیر «دا» ، «سلام بر ابراهیم» و ... را در شهر باری توزیع کنیم؟!
و ده ها و صد ها آیاها و چراهای دیگر که به ذهن ناقصمان خطور می کند، اما از قدیم گفته اند: « هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد!»
گروه طنز ندای هرمزگان
نوشته ی: راشدانصاری(خالوراشد)

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار